Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta domän till ett annat webbhotell

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är kanske en dum fråga. Men hur går man smidigast tillväga om man vill säga upp webbhotellet hos one.com men man vill flytta domännamnet till joyent.com istället? Vill inte gärna göra fel så att jag måste registrera om domännamnet igen.

Tacksam för svar.

Tekniskt: För att "flytta" ett domännamn behöver man bara "peka om" det mot nya DNS:er. Om det idag pekar mot one.com:s DNS:er så ska det i fortsättningen peka mot joyent.com:s DNS:er istället (som i sin tur behöver ha ditt domännamn i sig). Exakt hur det genomförs är lite olika.

Om du inte känner dig så hemma på området tycker jag du ska be joyent.com om hjälp, normalt sett brukar webbhotell vara rätt hjälpsamma med detta. Det viktiga är bara att du har kontroll över ditt domännamn.

Är man lite hemma på området och har full kontroll över sina domännamn fixar man ofta det själv, genom att byta ut DNS-upgifterna mot de nya som man fått från de nya webbhotellet.

Tack för ditt svar Adrian B!

Jag har skickat ett mejl till joyent.com.

1
Bevaka tråden