Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar oppet wi-fi, men kan inte connecta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag ar just nu i new york, pa sprakkurs/resa.
Jag bor pa ett college, dar det finns wi-fi over hela campus.
Min MBP hittar natverket, men det blir alltid error nar jag forsoker koppla in mig.
Nan som vet hur detta gar att fixa?

Jag tror att natverket bara stoder Windows XP/Vista, men jag har sett folk med Macs vara online, sa internet kanske inte paverkas, utan bara LAN-grejer?

Maste jag kopa XP/Vista och kora i bootcamp for att kunna vara online, eller finns det nagot annat satt?
(sitter vid en av collegets datorer nu)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-16 22:06

Nej - nätverk har inget med operativsystem att göra. Troligen har ditt campus satt lösenordsskydd på accessen. Gå och fråga dom som sköter nätverket.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 22:14

Eller någon som du har sett använda det trådlösa nätverket tidigare, lär gå lite snabbare.

Ursprungligen av frazze:

Nej - nätverk har inget med operativsystem att göra. Troligen har ditt campus satt lösenordsskydd på accessen. Gå och fråga dom som sköter nätverket.

Om du kollar rubriken en gång till så ser du att det faktiskt är ett öppet nätverk...

Boris91: Jo, jag tänkte också det, men jag hittar dem inte.. är inte så många som har mac direkt.. har sett 2 (vi är nästan 700 pers här) hittils.

Iaf, jag har fått det att funka nu.. tydligen fungerar inte Wi-fi i rummen, utan bara utomhus och i "samlingsrum". Däremot funkar det med sladd i rummen, men det har jag inte med mig och min koreanska rumskamrat lär troligen inte låna ut sin då han hittils bara lämnat datorn för att gå på lektioner.. han lagar t o m mat i rummet och äter vid datorn.. =/

köp en sladd då? lär väl inte kosta många tior?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-17 12:51

FON-routrar har sjyssta tunna och platta kablar som lätt kan rullas ihop. Kanske kan du köpa dig en liknande?

Fast en sladd forstor ju hela poangen med att ha en barbar dator.. visserligen bra om jag bara ska ha den i rummet, men jag ar nastan bara dar nar jag ska sova.. (sa typ 8 av de senaste 60 timmarna =p )

I alla fall, internet fungerar nu, men inte i rummet.. vilket iof inte gor sa mycket..
daremot stanger det av sig ibland och haller pa... halvirriterande, och jag verkar vara ensam med detta problem..

Dessutom fungerar inget IM-programm !! =(
Har testat Adiam, aMSN och iChat (har inte .mac, men jag har AIM) men inget av dessa fungerar..
Testade att ladda ner Microsoft Messenger for Mac och Skype, men uppkopplingen ar ratt seg iom att det alltid sitter minst 10 pers vid hot-spotsen... plus typ 100 andra i sina rum (med sladd) eller i datasalarna.. sag nagra sitta och spela CS nyss..

1
Bevaka tråden