Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta dator, ta med sig iTunes Playlist.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 14:53

Som rubriken lyder, finns det nåt sätt att spara ned hela playlisten för att sedan få tillbaka hela playlisten utan problem på en annan dator.

Christoffer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 15:12

jo hela mappen...

Dvs de två playlistfilerna måste var med, i gamla datorn - bränn till DVD eller flytta med kabel, eller lägg på extern HD inkl playlistfilerna, i nya MAC´en

öpopna finder radera befintliga playlistfilerna, lägg hela mappen som du ser på bilden i den nya datorn med allt....
OBS iTunes måste vara stängt, för varje gång du startar iT så läggs en ny playlist upp även om det inte
ligger nån musik i mappen

/Tangen

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-11 00:07

Man kan faktiskt välja att exportera både spellistor och bibliotek som xml-filer för enkel flytt till ny dator.

  • Medlem
  • 2007-07-17 00:08
Ursprungligen av henil:

Man kan faktiskt välja att exportera både spellistor och bibliotek som xml-filer för enkel flytt till ny dator.

Så hur gör jag för att behålla alla smarta och osmarta spellistor jag har gjort när jag byter dator men tar med mig musiken? Väljer jag att exportera alla enstaka spellistor eller innebär "Exportera bibliotek" att alla spellistor följer med och att nya iTunes i nya datorn letar reda på låtarna?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 22:03
Ursprungligen av Enar:

Så hur gör jag för att behålla alla smarta och osmarta spellistor jag har gjort när jag byter dator men tar med mig musiken? Väljer jag att exportera alla enstaka spellistor eller innebär "Exportera bibliotek" att alla spellistor följer med och att nya iTunes i nya datorn letar reda på låtarna?

Jag undrar också. Har köpt ny mac mini - som är "värd" för mitt centrala iTunesbibliotk som ligger på extern stor disk (som jag kopplar till den nya). Vilka filer kopierar jag / exporterar jag till den nya datorn?

1
Bevaka tråden