Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacUpdates programpaket - 10 populära program för 49,99 dollar

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacUpdate Promo har paketerat 10 populära shareware-program och säljer dom med 85 procents rabatt: 49,99 dollar istället för 333,82 dollar. Likt den omdebatterade MacHeist förra året måste ett visst antal sålda kopior uppnås för att vissa program i paketet ska låsas upp.

Programmen som ingår är (kopierat från MacRumors):

• GraphicConverter - image editor/converter
• Fetch - FTP Client
• iWOW - iTunes audio enhancement plug in
• GarageSale - eBay auction software
• Cocktail - Mac OS X system utility
• ProfCast - Record presentations for podcasts
• Amadeus Pro - Multitrack Audio editor
• Little Snitch * - Prevents applications from "phoning home".
• Intaglio * - Drawing and Illustration
• TechTool Pro * - Repair utility

Programmen med * i markeringen är de som kräver vissa nivåer av försäljning för att låsas upp.

Hemsidan: MacUpdate Promo

Ändrar sifrorna en aning. 433,82 ska vara 333,82. Ändrar också rabatten från 90 till 85 procent. (Det stämmer väl då...? )
Baron

Dom är redan uppe i över 1000 sålda paket och första dagen har inte ens gått. Blir säkert en rush mot slutet om en dryg vecka.

...inte så spännande apps imo, men får man med intaglio kanske jag hugger.

Når det upp till TechTool Pro så tror jag att jag köper bara därför. Little Snitch kan också vara lite kul. Fetch har jag redan licens på (använder det dagligen). GC är ju en riktig klassiker men känns inte lika hett nu som det var för en fem-sex år sedan.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-07-12 08:42

Det verkar vara lite svagt intresse... Förstår inte varför. Jag slog till enbart för ProfCast som normalt kostar 60 dollar. Enbart där alltså en fin rabatt.

Och Graphic converter är ju lysande för batch-converteringar av bilder. Dessutom verkar den klara att öppna de flesta skadade bildfiler så att åtminstone delar går att rädda.

Slå till nu så det blir TechToolPro till alla!

nu är little snitch upplåst...

Jag tycker att det är ett ganska konstig sammansättning i paketet. Typ Gott & Blandat utan någon särskild riktning.

tanken är väl att alla ska tycka att minst ett par apps passar. och då tjänar man ändå på att köpa hela paketet...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-07-16 15:16

Kom igen nu ni som inte huggit på betet ännu. Bara ett tiotal paket till så får vi Intaglio.

Vad är det MacHeist håller på med? Ser ut att vara något som har med MacUpdate att göra.

Ursprungligen av Marcus K:

Vad är det MacHeist håller på med? Ser ut att vara något som har med MacUpdate att göra.

Jag har inte riktigt förstått det, men det verkar som om MacHeist har ett tilläggspaket till MacUpdates erbjudande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 16:17

Nu är Intaglio upplåst.

  • Medlem
  • 2007-07-16 16:56

Ändrar lite i siffrorna i Adrians första inlägg. Här står det:

Ursprungligen av www.mupromo.com:

MacUpdate has partnered with the 9 best selling Mac programs on mupromo.com. You can buy the bundle for $49.99 instead of $333.83, a savings of $283.84. This amazing offer won't last long.

Ursprungligen av Baron:

Ändrar lite i siffrorna i Adrians första inlägg. Här står det:

Det beror på Att MacUpdate först marknadsförde hela paketet med 10 program och värdet totalt av alla 10 program, trots att 3 egentligen inte ingick [förrän de låsts upp]. Senare ändrade MacUpdate det till 7 program och värdet av dessa sju program eftersom det var allt man fick. När 2500 sålda paket uppnåddes ändrade de till 8 program och nu när de nått upp till över 3800 sålda paket har de ändra till 9.

Ja, åtta timmar kvar och drygt 4600 kopior sålda... blir spännande att se om de når upp till TechTool Pro. Kanske att jag ändå ska dra mitt strå till stacken...

Ah, nu vet jag mer. Köper man genom MacHeist så får man extrapaketet också (från MacRumors):

The MacHeist crew have partnered with MacUpdate and added value to the bundle by adding in the following applications if you purchase through them (for a limited time)...

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, nu vet jag mer. Köper man genom MacHeist så får man extrapaketet också

Missade det, men de verkar inte vara något för mig ändå. Men kanske någon annan?

Citat:

Bonus Full Licenses (an extra $89.85 of value so far)

WriteRoom ($24.95), the type writer for the digital age and distraction free writing (Hog Bay Software)
Linkinus ($20.00), the powerful, slick and easy to use IRC client (Linkinus Homepage)
BrowseBack ($29.95), the 2006 Macworld Best of Show award winning web history navigator (Smile On My Mac)
and Exces ($14.95), a sleek utility designed to help secure sensitive documents (SeoSoft)

http://macheist.com/

Är det någon som förstår hur man gör för att ta del av macheist's erbjudande, jag hittade "länken" men sedan hajjar jag inte hur man sedan kommer vidare? Eller är det bara att vänta så kommer det serienr i mailen?

Ytterligare ett paket sålt - mindre än sju timmar kvar...

Jag tyckte att det såg ut som en rätt bra blandning, så ett paket genom MacHeist blev det här. Nu med lite över 5 timmar kvar har 5100 paket sålts och med den här takten borde det ligga någonstans kring 5999 när det är klart vilket krävs för att även TechTool Pro ska låsas upp.

Jag har på känn att även om det inte riktigt blir tillräckligt många kan det hända att de ändå går med på att låsa upp även TechTool. Om jag förstått det rätt får nämligen inte Micromat betalt om TechTool inte blir upplåst.

Well, de verkar ha förlängt det hela med 3 dygn, nu när fler än 5999 paket sålts. Tur för mig, för jag glömde bort att handla igår. Dags att ta fram betalkortet.

Och Baron, nu kan du väl ändra tillbaka siffrorna i mitt första inlägg, för nu stämmer ursprungssiffrorna igen!

Du går till MacHeist.com. Tryck på Buy, och sedan på knappen där det står Buy now.

Då skickas du till MacUpdates promo-sida, men med undantag av att MacHeist-loggan finns högst upp till vänster. Tryck på Buy now högst upp på sidan. Fyll i formuläret och sedan är det klart.

Ok. Men då måste jag köpa det igen?

Jag gick från macheist sidan igår när jag köpte paketet, men då tänkte jag inte på om loggan fanns där.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-07-17 08:05

Nu är Techtool Pro upplåst!

Ursprungligen av Kalle W:

Nu är Techtool Pro upplåst!

Jo, det var det jag syftade på när jag skrev att fler än 5999 paket sålts

Hmm, det verkar som om många försöker ladda ner DVD-skivavbilden för TechTool Pro från MacUpdate just nu, för jag kommer inte fram till nedladdningsservern alls.

Jag köpte via Macheist (och loggan med "Welcome Macheisters" syntes uppe i hörnet på MacUpdate) men det är ju bara serienummer från programmen i MacUpdates påse som har skickats i till min mail.

Är jag för otålig eller för osmart?

Som jag förstått det får MacHeist en gång om dagen en lista med nya kunder från MacUpdate. Därefter skapar de någon form av kod som de skickar ut till dig. Hela den processen kan ta upp till 36 timmar så de borde dyka upp så småningom.

Ursprungligen av Marcus K:

Som jag förstått det får MacHeist en gång om dagen en lista med nya kunder från MacUpdate. Därefter skapar de någon form av kod som de skickar ut till dig. Hela den processen kan ta upp till 36 timmar så de borde dyka upp så småningom.

Det verkar stämma. Fick nyss ett mail från dem där jag skulle "aktivera" mitt konto hos dem.

Fortfarande ingen kontakt med nedladdningsservern för TechTools Pro... nån som lyckats?

Bevaka tråden