Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man byta sitt användarnamn?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-16 14:20

Går det att ändra användarnamn och i så fall hur gör man?

  • Medlem
  • 2007-07-16 14:35

Korta svaret: Nej.

Långa svaret: Nej det kan man inte annat än om alldeles särskilda skäl föreligger. Dessa skäl tar vi stälning till när de presenteras. Det finns alltså ingen lista på godkända skäl utan vi tar ställning till förfrågan när den kommer.
Et eventuellt byte görs sedan av en administratör på 99.se.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-16 15:31
Ursprungligen av Baron:

Långa svaret: Nej det kan man inte annat än om alldeles särskilda skäl föreligger. Dessa skäl tar vi stälning till när de presenteras. Det finns alltså ingen lista på godkända skäl utan vi tar ställning till förfrågan när den kommer.
Et eventuellt byte görs sedan av en administratör på 99.se.

Utdrag från bestämmelsen för 99.se:

"Vi tillåter inte anonyma användarkonton på 99.se. Du får använda alias i forumet men din användarprofil måste innehålla ditt riktiga namn. Endast forumadministratörer har tillgång till den informationen så du är fortfarande anonym sett ur andra forummedlemmars perspektiv."

Kanske ska man förtydliga, poängtera eller lägga till att användarnamnet inte kan ändras av medlemmarna själva. Och att ändring av användarnamn ej görs såvida orsaken till ändringen är godkänd av administratör.

Eller att uppmärksamma det i registreringsprocessen...

  • Medlem
  • 2007-07-16 15:52
Ursprungligen av Reisan:

Kanske ska man förtydliga, poängtera eller lägga till att användarnamnet inte kan ändras av medlemmarna själva. Och att ändring av användarnamn ej görs såvida orsaken till ändringen är godkänd av administratör.

Eller att uppmärksamma det i registreringsprocessen...

Jo, kanske det. Men är det inte så att man som regel inte kan ändra sitt användarnamn? Bland annat ställer namnbyte till det i diskussioner där man är citerad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-16 16:32
Ursprungligen av Baron:

Jo, kanske det. Men är det inte så att man som regel inte kan ändra sitt användarnamn? Bland annat ställer namnbyte till det i diskussioner där man är citerad.

Ja, det är inte hanterbart om det var enkelt att byta användarnamn. Speciellt inte på ett forum. Men för upplysningens skull, kan det vara bra att förtydliga budskapet. Då både informerar man och rekommenderar att tänka över sitt alias vid registreringen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-16 16:02
Ursprungligen av Reisan:

Utdrag från bestämmelsen för 99.se:

"Vi tillåter inte anonyma användarkonton på 99.se. Du får använda alias i forumet men din användarprofil måste innehålla ditt riktiga namn. Endast forumadministratörer har tillgång till den informationen så du är fortfarande anonym sett ur andra forummedlemmars perspektiv."

Det räcker bra med alias-anonymitet. Var någonstans fixar man sig ett alias?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-16 14:55

Skälet är väl att jag vill vara lite mer anonym. Om inte det duger, kan jag kan skapa en ny användare med önskat användarnamn men som i övrigt har samma uppgifter?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 15:35

Jag har skickat iväg ett förfrågan om att byta användarnamn för ett bra tag sedan, men inte fått något svar. Innebär det att det inte går för sig alltså?

  • Medlem
  • 2007-07-16 15:51
Ursprungligen av boris91:

Jag har skickat iväg ett förfrågan om att byta användarnamn för ett bra tag sedan, men inte fått något svar. Innebär det att det inte går för sig alltså?

Vart har du skickat den förfrågan?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 16:12
Ursprungligen av Baron:

Vart har du skickat den förfrågan?

Skickade ett mail till 99.se-teamet här: Om 99.se » Kontakta oss

Har fått ett bekräftelsemail med någon slags kod också men inget svar än.

  • Medlem
  • 2007-07-16 17:20
Ursprungligen av boris91:

Skickade ett mail till 99.se-teamet här: Om 99.se » Kontakta oss

Har fått ett bekräftelsemail med någon slags kod också men inget svar än.

Skicka ett nytt. Men räkna inte med att du får byta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 17:33

Meh..

Jag förstår att ni inte vill att användare ska missbruka och ändra användarnamn ofta men är det bättre att man måste registrera ett nytt konto?
Ser ni hellre att jag skapar ett nytt användarkonto? Det är den enda lösningen jag ser ifall ni inte vill ändra det.

  • Medlem
  • 2008-10-15 16:30
Ursprungligen av PsychoSaurus:

Jag förstår att ni inte vill att användare ska missbruka och ändra användarnamn ofta men är det bättre att man måste registrera ett nytt konto?
Ser ni hellre att jag skapar ett nytt användarkonto? Det är den enda lösningen jag ser ifall ni inte vill ändra det.

Man får inte ha mer än ett konto.

Ursprungligen av Baron:

Man får inte ha mer än ett konto.

Ajdå! Jag som har två

Aliaset är användarnamnet, men när du registrerade dig fick du även fylla i ditt vanliga namn.

  • Medlem
  • 2007-07-16 17:19
Ursprungligen av Berndt-Inge Petersson:

Går det att ändra användarnamn och i så fall hur gör man?

Kolla dina PM.

  • Medlem
  • 2008-10-15 17:02

Jag kan slå ihop dem åt dig. Vilka är det och vilket konto är det som ska gälla? Du förlorar inga inlägg eller pm.

Ursprungligen av Baron:

Jag kan slå ihop dem åt dig. Vilka är det och vilket konto är det som ska gälla? Du förlorar inga inlägg eller pm.

Njae, det är ju så här. Jag har mitt personliga som är Olivetti
Sen har vårat band whatif som används av bandet, men det är ju kopplat till en av mina epostadresser, så teoretiskt är det jag som har två konton.
Och då blev jag lite fundersam utifrån ditt svar att man inte får ha två konton.
Vi vill ju gärna fortsätta ha det på detta sätt.
Om det är ok enligt reglerna?

  • Medlem
  • 2008-10-15 17:32

olivetti/whatif?: Jag skulle uppskatta om du körde vidare som olivetti. Bandbaserade användare tenderar att bli inaktuella efter ett tag, och det är som personer vi är här.

Ursprungligen av jgb:

olivetti/whatif?: Jag skulle uppskatta om du körde vidare som olivetti. Bandbaserade användare tenderar att bli inaktuella efter ett tag, och det är som personer vi är här.

ok
ta bort whatif då!

  • Medlem
  • 2008-10-15 21:42
Ursprungligen av olivetti:

ok
ta bort whatif då!

Nu är de två kontona sammanslagna till ett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 17:39

när vi ändå är i farten så vet jag att detta varit på tapeten förut .... jag hette uncontrolled förut ... då och då jag besöker min egna profil så kommer jag till min gamla profil. kan vi slå ihop uncontrolled och 20hz så kanske jag slipper detta

tack!

  • Medlem
  • 2008-10-15 21:45
Ursprungligen av 20hz:

när vi ändå är i farten så vet jag att detta varit på tapeten förut .... jag hette uncontrolled förut ... då och då jag besöker min egna profil så kommer jag till min gamla profil. kan vi slå ihop uncontrolled och 20hz så kanske jag slipper detta

tack!

Fixat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 23:27
Ursprungligen av Baron:

Fixat!

Tuuuuusen tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 12:31

Fast fortfarande samma fel .. kommer in till 99.se/medlemsprofil/uncontrolled/ istället för 99.se/medlemsprofil/20hz när jag klickar på mitt namn under min avtar

Edit: Nej det verkar dock fungera.. vad som inte fungerar är att klicka på mina trådar och därefter mitt alias ... då kommer jag till min gamla uncontrolled. Förstår att detta inte är någon jätteprio men går det ändra så skulle jag bli glad

  • Medlem
  • 2008-10-17 14:23

Ge ett exempel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 21:24
Ursprungligen av Baron:

Ge ett exempel.

Titta här....
http://alexkerber.se/tmp/error.jpg

  • Medlem
  • 2008-10-18 21:47

Jag är inte riktigt med på vad som händer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 23:08

kolla de två sista bilderna... jag klickar på mitt användarnamn 20hz och kommer till min gamla uncontrolled ... kolla adressen på sista bilden.

Bevaka tråden