Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörru Björnström - ska du inte skaffa dig en Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var uppe i norr på bröllop i helgen. Bröllopsfotografen var en trevlig snubbe som hade ovanan att förutsätta en massa konstiga saker om folk.

Vi satt över en öl och han berättade om sin Canon 30D med "originaloptiken" och ägnade fem minuter åt att berätta varför en systemkamera är bättre än en pocketkamera och att "bilderna blir så fina". Jag fick även veta att man kan "redigera och förbättra bilderna i datorn" efteråt.

Senare på dagen tog jag upp min Canon EOS-1Ds och fotograferade bröllopsparet. Då såg han lite förvånad ut.

En stund senare berättar han för mig att Mac minsann är det bästa - mycket bättre än Windows XP när man håller på med foto. Han ägnar återigen fem minuter med att berätta vad skillnaden mellan Mac och PC består i och om sin Powerbook G4 som är både snabb och snygg. "Björnström - du borde fan skaffa en Mac". Jag nämner i förbigående att jag jobbat i macbranschen senaste tio åren och har en liten macsajt som heter 99mac...

Ytterligare en stund senare börjar han berätta om resor och tipsar om att flyga till Asien för där finns så mycket att se. Ägnar fem minuter åt att berätta om Indonesien dit han PLANERAT att åka (men aldrig varit). Blev återigen lite pinsamt för honom.

Farligt att utgå att alla andra är okunniga nybörjare - har gått på den minan själv tidigare

Haha...
Detta blev verkligen dagens garv.
Skönt med sådana snubbar som bara kör på utan att kolla av vilken respons dom får av sina medmänniskor.

Såna gånger kan det vara lite kul att suga lite på karamellen innan man släpper bomben

Helt klart dagens garv (om man känner Martin).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-16 13:51

kul

Prisskillanden på en 30D och en D1 ligger väl på 20-30 bara för huset? Med bra optik...50?

Hahaha, sicken lirare!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 14:39

Någon blev visst rätt ägd där..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-16 15:41

Hahaha, så kan det gå när man vandrar med skyglappar på förutfattningarnas bana! Den där fotografen ändrar nog beteende nu när han har konverserat med Mr XServe!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-16 18:32

Jag älskar personer som tror att de vet mest om allt men sedan går på en nit

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-16 19:20

Haha. Så totalt fel det kan bli när man förutsattade meningar om folk.:D

Herr Björnström njöt i fulla drag är min gissning. Tre gånger om.

Så fick man sig ett gott skratt också, tack för det.

1
Bevaka tråden