Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BankId vs. Försäkringskassan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt BankId's testsida ska det finnas en fil som heter .p12 som man ska välja när man loggar in på Försäkringskassan. Men jag hittar den inte nånstans när jag söker igenom datorn. (Det funkar hur fint som helst när jag loggar in på Handelsbanken)

Nån som har/haft liknande problem?

Du måste skapa filerna i internetbanken "Beställa och avbeställa"-"Beställa"-"BankID"-"Beställa och förnya".
Enligt instruktionerna måste du ha en PC. Själv har jag skapat filerna i VirtualPC och sedan flyttat över dem till Macen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-07-15 22:29

Kolla om du har en mapp i hemmabiblioteket som heter "cbt". Däri ligger .p12-filerna.

Det gick att beställa från Firefox! (det står att det bara funkar fr Safari, men icke..) och japp, cbt mappen dök upp och nu funkar det med Försäkringskassan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-15 23:10

Just det - för den nya Personal sparar certen internt och inte via den (gamla) cbt-katalogen. Och det räcker inte med att exportera från Personal. Du måste göra exporten via SHB:s Internetbanksida. Bakåtkompatibelt - jajemensam...

har inte haft några som helst problem med bankID. Jag har Swedbank och har använd det i drygt 2 år...
PB, 10.4, safari

1
Bevaka tråden