Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som vet.
När tror ni att nästa Mac Pro kommer?
Lagom till Leopard kanske?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-24 22:50

Tror inte det blir så mycket nytt under huven. Kanske alla modellerna får Quadcore, bättre grafikkort och kanske 2GB som standard.

Förmodligen blir det när någon av dessa proppar kommer ut på marknaden: http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Xeon#Future_versions

Vad är det som sitter i nu? 7300GT? Hade varit kul med 8800GTX som BTO för alla som spelar. Vore rätt smutt att ta med på LAN.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Hade varit kul med 8800GTX som BTO för alla som spelar.

Vad betyder BTO?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-25 01:34
Ursprungligen av the örjan:

Vad betyder BTO?

Build to order, alltså att den kan beställas med den direkt från Apple.

  • Medlem
  • 2007-06-25 08:18
Ursprungligen av the örjan:

Vad betyder BTO?

Backman Turner Overdrive så klart.

(sorry kunde inte låta bli...)

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-24 23:10

Möjligen när nästa nya CPU serie släpps. Är det inte en på gång?
Annars är det väl meningslöst att uppgradera något som har den värsta prollen redan.
Apple lär satsa mer på konsument datorn iMac istället.
Precis som Redglittercoffin säger så kommer garanterat en grafikuppdatering istället.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-25 04:59

2gb minne som standard tror jag absolut på, när MacBook Pro:erna har fått det måste ju den stationära Pro:n också få mera minne. Kanske till och med 3-4gb RAM som standard vid nästa uppdatering?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-25 09:41

Nu när många större speltillverkar gått ut att släppa senaste spelen till Mac så tror jag det rör runt i grytan.
Dom kan ju inte låta Mac halka efter mot PC hur mycket som helst, borde tvinga ut mer hårdvara från Apple, mer försäljning.
Skulle inte förvåna mig om nästa iMac modell kommer med grafikkort som är lätt att byta själv.
Kan vara så jävligt att dom släpper en mer anpassad spelburk också, typ en "Mini Mac Pro" med utbytbara delar i uppgraderings syfte.

NEJ! NEJ! NEJ! Apple skall inte släppa burkar till spelarna. De skall sälja lösningar till kreativa och underhållning till folket. Se på iPod Shuffle, finns en snygggare kylskåpsmagnet?

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

NEJ! NEJ! NEJ! Apple skall inte släppa burkar till spelarna. De skall sälja lösningar till kreativa och underhållning till folket. Se på iPod Shuffle, finns en snygggare kylskåpsmagnet?

Vem lider om Macce65 och gänget äntligen får titta på Mac Pro specar med dubbla GTX? Klart grabben ska ha en husvagn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 21:37

Mini med något nytt fint nvidia graffa kort.... Mumma!!
Lösningar är ju bra för pro folket, men för oss konsumenter då?

Fast å andra sidan så skulle jag kunna tänka mig en pro version av OSX
där man slipper, "handla mac program" i menyn och .mac som option install...

Jag tror att det kanske blir någon mindre uppdatering till Mac minin, sedan försvinner den nog. Skall bli intressant att se vad de fyller det tomrummet med.

Nästa generation lär få minnen som är billigare och har lägre latens. Om nu Intel skrotar FBDIMM och använder RDIMM i stället. Det kan ju komma en mindre uppgradering utan generationsbyte däremellan. Det kanske, kanske börjar bli dags att byta ut min gamla G4 från sekelskiftet...

http://www.digitimes.com/mobos/a20070704PD212.html

Ursprungligen av DrBoar:

Det kanske, kanske börjar bli dags att byta ut min gamla G4 från sekelskiftet...

Ha ha ha.:D Det finns datorer från sekelskiftet. Det har jag inte tänkt på...
Det låter ju liksom fel.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-07-06 13:25

Fast minnespriserna är inte speciellt höga nu för tiden. 2GB Kingston är bara måttligt dyrare än vanliga DDR2-minnen. Jag gav 1700:- för ett par 1GB-stickor.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-15 15:16

Får vi se SAS som BTO?

  • Medlem
  • 2007-07-15 18:36

Vemdå SAS?

Jeppe: Erromju! FB-DIMM är särskilt dyra moduler, i synnerhet om man ska ha sådana som är "Apple compliant".

No?

Jag förutspår i alla fall att nästa Mac Pro blir svart. Haja! Blåsvart aluminium!

Ursprungligen av lufra:

Haja! Blåsvart aluminium!

Lämna in chassit för anodisering med infärgning kan ju fixa dig en alldeles egen svarting?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-15 18:38

SAS är serial attached scsi, kompatibelt med sata-diskar också. Kanonbra i arbetsstationer och servrar där man vill ha båda prestanda och lagring.

  • Medlem
  • 2007-07-15 21:16

Jaså, där ser man.

  • Medlem
  • 2007-07-16 01:57

Känns farligt. Jag skulle bara komma hem med någon sorts tribalmönster.

Får vi se BWO i PRO?

1
Bevaka tråden