Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iEatBrainz fyller i ID3-taggar i din musik

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill tipsa om programmet iEatBrainz som använder MusicBrainz för att skapa en ljudbild av hur dina musikfiler ser ut och jämför dem sedan med en databas med ljudbilder från en mängd låtar. När detta är klart så kan du välja vilka filer som du ska låta iEatBrainz automatiskt lägga till den saknade informationen på och om den hittat fel information helt enkelt låta bli.

Vid ett högst ovetenskapligt test så klarade iEatBrainz av drygt 280 av mina ungefär 340 låtar som saknade album eller artistnamn. Inte perfekt, men det sparade många timmar om jag skulle letat reda på informationen själv och fyllt i den för hand.

I skrivande stund finns det information i databasen om:
128414 artister
215543 album
2665558 spår
114908 skivor

Snygga till ditt musikbibliotek du också, ladda hem iEatBrainz

Undvika dubletter av musik

Finns det något bra sätt att jämföra all musik som finns i macen. Jag har 6000 låtar i tre olika kataloger där det finns ett antal dubletter. Jag vill inte ha flera kopior av samma låt i mitt bibiliotek i i-tunes.

Ankanhttp://www.99.se/images/smilies/arg.png

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-15 21:45

Man kan välja att visa kopior i iTunes och rensa för hand. Jag brukar ta bort dom korta varianterna och låter dom längre vara kvar.

1
Bevaka tråden