Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken vill inte starta upp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-15 14:01

Medan jag höll på att slösurfa på datorn som bäst frös helt plötsligt bilden, pekaren försvann och det fanns inget jag kunde göra (inte ens "Du måste starta om datorn"-bilden kom upp).

Jag startade om datorn genom att hålla nere knappen i några sekunder, och sedan när jag startade upp den igen kom äpplet upp som vanligt, började ladda och helt plötsligt frös bilden och "Du måste starta om datorn"-bilden kom upp för en gång skull.

Har hårddisken kraschat?

Var ska jag göra?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-15 14:51

Lite mer info:

Har nu startat upp datorn med installationsskivan, och det gick bra fram tills jag gick in där jag skulle välja startskiva. Då visas nätverksikonen och ikonen för att starta upp från installationsskivan, dock ingen för hårddisken. Känns mer och mer som att det är hårddisken som har kraschat...

Jag har inte direkt turen med mig, då garantitiden på ett år tog slut för tre veckor sedan. Har jag reklamationsrätt i tre år fören kraschad hårddisk?

  • Medlem
  • 2007-07-15 14:54
Ursprungligen av Kanin:

Lite mer info:

Har nu startat upp datorn med installationsskivan, och det gick bra fram tills jag gick in där jag skulle välja startskiva. Då visas nätverksikonen och ikonen för att starta upp från installationsskivan, dock ingen för hårddisken. Känns mer och mer som att det är hårddisken som har kraschat...

Jag har inte direkt turen med mig, då garantitiden på ett år tog slut för tre veckor sedan. Har jag reklamationsrätt i tre år fören kraschad hårddisk?

Kan tänka mig att Apple kan stå för kostnader för din disk eftersom garantin gick ut för tre veckor sedan. Så ring till Apple och förklara situationen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-15 14:55
Ursprungligen av icep:

Kan tänka mig att Apple kan stå för kostnader för din disk eftersom garantin gick ut för tre veckor sedan. Så ring till Apple och förklara situationen.

Nu är det dock så att jag köpte den på Macforum, men bör jag ändå ringa Apple?

  • Medlem
  • Norberg
  • 2007-09-25 12:04

omstart problem

jag kan inte starta om min macbook
kan nå hjälpa mig med det problemet

1
Bevaka tråden