Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av servrar 2007-07-13

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni säkert noterat har 99.se varit nere under förmiddagen för serverarbete. Jobbet var lyckat och detta fick jag gjort:

  • Vår MySQL Server är nu uppdaterad till senaste version. Tabellerna har fått en "optimize & repair" session.

  • MySQL Servern har uppgraderats med en extra 2.8GHz Intel Xeon processor

  • Vi är nu uppe på fem Xserve G5 webbservrar istället för tre som vi kört tidigare.

  • Alla Xserves är nu ansluta till vår PDU - en strömplint som går att styra via webben. Det gör att driftstopp pga hängda servrar går att hantera "hemifrån"

Ni borde märka en liten skillnad i prestanda iallafall!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-13 12:15

Känns mer responsiv just nu, upplevs det som. Att posta inlägg framförallt. Kanonbra update.

Känns mer responsiv nu, tycker det varit lite si och så den senaste tiden, men nu blev det ett lyft.

Kalasfint!

(säger den fattige f.d. studenten som momentant bangat supporterrollen)

Det är imponerande modigt att göra det på en fredag den 13:e.

Ursprungligen av timothy:

Det är imponerande modigt att göra det på en fredag den 13:e.

Haha - tycker du att det är vågat att installera en Intel Xeon processor köpt begagnad på eBay på en databasserver som är i full drift på Fredagen den 13:e? Jag såg det som en ursäkt om något gick fel O:-)

Ursprungligen av Björnström:

Haha - tycker du att det är vågat att installera en Intel Xeon processor köpt begagnad på eBay på en databasserver som är i full drift på Fredagen den 13:e? Jag såg det som en ursäkt om något gick fel O:-)

Haha.

Jag tycker att forumet känns rappt nu. Trevligt trevligt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-14 02:02

Härligt härligt, skönt att ni verkligen lägger ner tid/pengar på denna sidan:)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-07-15 09:49

Som alltid. Utmärkt

Jo, jag tycker nog att Exposé blivit lite rappare också förresten.. Trevligt!

1
Bevaka tråden