Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändrar man utseendet på Mac OSX?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-07-15 00:02

Hej hej, haft min Macbook pro i några veckor nu och nu skulle jag vilja ändra utseendet på mitt OS ( färger, teman dashboard och andra saker ) om någon har några tips på sidor eller program man kan använda så skriv gärna.

Tack

  • Medlem
  • 2007-07-15 00:07

I Systeminställningar ändrar man en hel del av det du efterfrågar. Finns under äpplet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-15 01:51

Ett varningens finger. Haxies som Shapeshifter kan ge dig oväntade och svårlösta problem med din dator. Speciellt när du uppdaterar den med programuppdateringar.

Om du är ny på Mac så skulle jag ta ett par veckor till och bli lite varmare i kläderna innan du börjar modda Mac OS X.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-07-15 16:24
Ursprungligen av acke:

Ett varningens finger. Haxies som Shapeshifter kan ge dig oväntade och svårlösta problem med din dator. Speciellt när du uppdaterar den med programuppdateringar.

Om du är ny på Mac så skulle jag ta ett par veckor till och bli lite varmare i kläderna innan du börjar modda Mac OS X.

Under min tid som windows nörd har jag lärt mig ett och annat och det är att problem som måste lösas gör att man lär sig snabbare.

Men tack för tipset iaf, testade shapeshifter och det verkar inte funka på nya safari betan och eftersom surfa är det ända jag gör på Mac os så verkar det skit samma.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-15 16:33

Testa candybar, ett program som lätt hjälper dig att ändra ikoner på docken och dylikt.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16010

Uno, Iridium och liknande gör det hela lite mer bildskönt.

1
Bevaka tråden