Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med php, mysql och flash

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-14 12:22

Tjena,

Jag har en enklare hemsida (www.isacjohansson.com) på vilken jag vill testa en liten sak. Jag undrar nänligen om det är möjligt att fixa en inloggningsruta för inloggning (på min hemsida), men egentligen så loggar man in på ex. www.netvibes.com . Inloggningen på min hemsida skall bara ''länka'' (man skall bli inloggad på den länkade hemsidan) vidare till ex. www.netvibes.com .

Tack på förhand
/Isac

  • Oregistrerad
  • 2007-07-15 01:50

Din sida verkar vara helt byggd i flash ? Så rubriken är något missvisande då php och mysql inte har något med saken o göra?

Lättast är att du skapar ett forumlär på din flash sida med användarnamn & lösenord som skickar en HTTP POST till netvibes med rätt uppgifter till rätt sida hos dom.

varning: Om du skickar en POST från en domän till en annan kommer många webbläsarinstallationer att varna/stoppa inloggningen eftersom det är en refering login. Jag hade plockat look&feel från www.isacjohansson.com, gjort en fristående loginsida som är hostad under www.netvibes.com så att inloggningsproceduren sker under samma domän.

1
Bevaka tråden