Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: lägenhet i Stockholm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-04 10:44

Min frus dotter och hennes kille vill flytta ihop och göra det i Stockholm. Är det nån som har några tips man kanske har förbisett om hur man hittar en lägenhet för två?

Börja med att överge fixeringen vid innerstaden som många har. Så fort man kommer ut en bit så ökar chanserna dramatiskt, och priser etc blir rimligare

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-04 10:55
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Börja med att överge fixeringen vid innerstaden som många har. Så fort man kommer ut en bit så ökar chanserna dramatiskt, och priser etc blir rimligare

Håller fullständigt med. Kolla i närförorterna, typ Johanneshov - Kärrtorp - Bagarmossen - Björkhagen - Aspudden - Midsommarkransen mm. Det går snabbt att ta sig till stan och de är billigare och lugnare att bo därute.

  • Medlem
  • 2007-07-04 13:31

Den fIxeringen finns inte i det här lägret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 14:23

Antar att du kollat följande när det gäller att hyra...
www.blocket.se
www.andrahandsguiden.com
www.bostaddirekt.com

När det gäller bostadsrätter så kan jag hålla med föregående talare, kolla en bit utanför Tullarna, finns som sagt många fina områden. Ett annat tips; gå inte på de fina tokrenoverade objekten och inte heller de slitna som folk ser pengar att tjäna på, utan de med halvskapliga bilder i ett inte så hippt, men trevligt område...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-13 22:20

Hur gar det med lagenhetsjakten Baron? Traden har ju inte uppdaterats pa ett tag nu..

  • Medlem
  • 2007-07-13 23:27

Ser fortsatt mörkt ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-14 00:35

Japp, verkar bli sa numera.. Hur det ska ga nar jag ska skaffa lagenhet vill jag inte ens tanka pa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-14 11:29
Ursprungligen av boris91:

Japp, verkar bli sa numera.. Hur det ska ga nar jag ska skaffa lagenhet vill jag inte ens tanka pa.

Börja spara till en kontantinsats redan nu är ett hett tips!

1
Bevaka tråden