Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till mySQL med Actual ODBC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite strul att ansluta till mySQL-databaser med Actual ODBC. Är det helt kört om databaserna har adressen "localhost" på nåt obskyrt webbhotell?

Har suttit lite nu o mailat support men inte fått svar.

De flesta webbhotell har sina brandväggar inställda så att MySQL-anrop utifrån internet inte släpps igenom. Det hör faktiskt till ovanligheterna att anrop på porten 3306 (som är MySQL) kommer igenom. Oftast är det inte förhandlingsbart heller.

Lösningen är att antingen skaffa ett webbhotell som tilåter MySQL-anrop (tar några timmars mailande och ringande, börja här: http://wh.datormagazin.se/ ) eller så skaffar du en egen server aka colocation, det kan kosta från några hundralappar per månad, tex Mantaray (där jag har min server, en Mac Mini) erbjuder den lösningen.

bah, jobbigt. Då nöp det med min oscommerce till filemaker-brygga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-14 07:27

Surftown tillåter att man kopplar upp sig externt. Man registrer sin ip adress och vips så öppnas en liten port.

Flera andra hotell har samma funktion, dock känner jag inte till några andra nordiska.

1
Bevaka tråden