Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya uppdateringar: iTunes 7.3.1 och Quicktime 7.2

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-11 22:55

QuickTime 7.2 åtgärdar kritiska säkerhetsproblem och innehåller:
- Stöd för visning i helskärmsläge i QuickTime Player
- Uppdateringar av H.264-kodeken
- Mängder av buggfixar

Den här versionen rekommenderas för alla QuickTime 7-användare.

Viktig information till QuickTime Pro-användare
Om du installerar QuickTime 7 försvinner QuickTime Pro-funktionaliteten för tidigare QuickTime-versioner, som t.ex. QuickTime 5 eller QuickTime 6. Om du fortsätter med installationen måste du köpa en ny QuickTime 7 Pro-nyckel för att återfå QuickTime Pro-funktionerna. Efter installationen kan du köpa en QuickTime 7 Pro-nyckel från www.apple.com/se/quicktime.

I iTunes 7.3 kan du nu aktivera iPhone-tjänsten och synkronisera den med din musik, TV-program, filmer och annat. Du kan även dela och visa digitalbilder trådlöst från valfri dator i hemmet med Apple TV. iTunes 7.3.1 åtgärdar ett mindre problem i iTunes 7.3 vid anslutning till iTunes-biblioteket.

Yes!!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-11 23:01

Nu börjar det likna Windows flora av utsläpp av patchar. Börjar bli besviken på dessa säkerhetsbuggar.
Släpps det inte mer än vanligt patchar just nu?

QT och iTunes uppdatering

QT:QuickTime 7.2 åtgärdar kritiska säkerhetsproblem och innehåller:
- Stöd för visning i helskärmsläge i QuickTime Player
- Uppdateringar av H.264-kodeken
- Mängder av buggfixar

Den här versionen rekommenderas för alla QuickTime 7-användare.

Viktig information till QuickTime Pro-användare
Om du installerar QuickTime 7 försvinner QuickTime Pro-funktionaliteten för tidigare QuickTime-versioner, som t.ex. QuickTime 5 eller QuickTime 6. Om du fortsätter med installationen måste du köpa en ny QuickTime 7 Pro-nyckel för att återfå QuickTime Pro-funktionerna. Efter installationen kan du köpa en QuickTime 7 Pro-nyckel från www.apple.com/se/quicktime.

iTunes

:I iTunes 7.3 kan du nu aktivera iPhone-tjänsten och synkronisera den med din musik, TV-program, filmer och annat. Du kan även dela och visa digitalbilder trådlöst från valfri dator i hemmet med Apple TV. iTunes 7.3.1 åtgärdar ett mindre problem i iTunes 7.3 vid anslutning till iTunes-biblioteket.

Kan även nämna att datorn överlevde omstarten och programmen verkar funka som de ska.

QT i helskärm! ÄNTLIGEN!

Ursprungligen av Capeman:

QT i helskärm! ÄNTLIGEN!

Som Fylking skulle ha sagt Bisarrt att det inte skett tidigare, det har varit något jag stört mig på och (klagat över) i evigheter känns det som.

Ursprungligen av Adrian B:

Som Fylking skulle ha sagt Bisarrt att det inte skett tidigare, det har varit något jag stört mig på och (klagat över) i evigheter känns det som.

I sanning. Jag kan på något sätt förstå att de håller på export- och sparfunktionerna i QT Pro, men att kunna visa film i fullskärm är ju en så basal funktion.

Ursprungligen av Capeman:

I sanning. Jag kan på något sätt förstå att de håller på export- och sparfunktionerna i QT Pro, men att kunna visa film i fullskärm är ju en så basal funktion.

Exakt!

Det har varit något som man nästan skämts över att berätta när switchers kommit och frågat varför det inte går att få fullskärm i QT.

Ursprungligen av Adrian B:

Exakt!

Det har varit något som man nästan skämts över att berätta när switchers kommit och frågat varför det inte går att få fullskärm i QT.

Haha ja...

"Öhm, njae... Det låter ju märkligt det där hörrödu, det har jag aldrig haft problem med! Men har du testat att installera VLC istället? *host*"

Ursprungligen av Adrian B:

Exakt!

Det har varit något som man nästan skämts över att berätta när switchers kommit och frågat varför det inte går att få fullskärm i QT.

Finns det stöd för undertexter nu?
Nähä.
Ja då är det ju bara att fortsätta skämmas...

Ursprungligen av the örjan:

Finns det stöd för undertexter nu?
Nähä.
Ja då är det ju bara att fortsätta skämmas...

Fast det är väl ändå typ 1000 ggr mindre akut än fullskärmsläge varit.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-14 18:16
Ursprungligen av the örjan:

Finns det stöd för undertexter nu?
Nähä.
Ja då är det ju bara att fortsätta skämmas...

Senaste modellen av Swiss army knife perian fixar stöd för *.srt texter. Fungerar helt outstanding.
http://perian.org/

Citat:

Subtitle support for SSA and SRT

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-11 23:17

You are late!!

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

You are late!!

Yes!!

Du underlättar knappast när du bara skriver så.

Vi fortsätter i tråden nedan. Stänger här.
http://www.99.se/mac-os-x/220461-nya-uppdateringar-igen.html

Jag skriver det här också: Äntligen fullskärm i QT Player! Inte en dag för tidigt...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-12 00:31

Härligt att dom släppte på fullskärmen tillslut.
Alla vet väl vid detta laget vad jag tycker om Apples sätt att hantera QT och dessa löjliga kostnad för fullskärm i PRO.
Glädjs verkligen att det är fixat och nu slipper man skämmas för QT och Mac gentemot windows media player.
Lyckligtvis är det nått som inte spridit sig på det sättet över forums där tillomed Mac andvändare har hållt tyst om denna ytterst pinsamma begränsning, tack och lov.
Får väl tillägga att jag själv kör pro men skulle aldrig betala för nått som skulle vart släppt från början i ett sånt hårt integrerat program som QT.
Jippi säger man!

Slog ihop dublettrådarna, därav den lätt förvirrade diskussionen.

OBS! Många användare rapporterar att ALLA Rosetta-program (dvs hela Rosetta) slutar fungera i och med QuickTime-uppgraderingen!

Uppdatera med stor försiktighet med andra ord

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

OBS! Många användare rapporterar att ALLA Rosetta-program (dvs hela Rosetta) slutar fungera i och med QuickTime-uppgraderingen!

Uppdatera med stor försiktighet med andra ord

Huh, det låter ju som en jättebugg i så fall.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-07-12 09:56

På apples hemsida står det:
Låter riktigt bra också
Tycker du att bra video förtjänar bra ljud? Det tycker vi med. Och med QuickTime 7 Player får du enastående flerkanalsljud. Faktum är, att du får tillgång till upp till 24 kanaler för ljud. Så om du visar en film med surroundljud kommer du att häpna över den ljudupplevelse du får med din Mac eller PC och dina surroundhögtalare. Dessutom är QuickTime 7 Player mycket ljudvänlig och har stöd för en mängd olika branschstandardformat, inklusive AIFF, WAV, MOV, MP4 (endast AAC), CAF och AAC/ADTS.

Är det så att det äntligen går att få ur AC3, DTS och Dolby digital ur Frontrow nu?
Någon som har provat?
/R

Installerat och verkar fungera som det ska.

Som många andra redan sagt: ÄNTLIGEN FULLSCREEN I QT!

Jag har problem efter uppdateringen av Quicktime, nu går det inte att se några filmer. T.ex . på YouTube eller på MacWorld...

Samma problem här. Verkar helt otroligt...hur är det möjligt.

mvh
Lennart

Ursprungligen av tcastudios:

Samma problem här. Verkar helt otroligt...hur är det möjligt.

mvh
Lennart

Jag har fixat det nu, med hjälp av Pocahontas.

Kolla på detta

Ursprungligen av Silvetisson:

Jag har fixat det nu, med hjälp av Pocahontas.

Kolla på detta

Berätta gärna för oss andra hur du löste problemet, istället för och länka till ett forum som kräver att man är medlem på för att läsa vad du länkar till. Alla är inte medlemmar på macworlds forum.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-12 21:45
Ursprungligen av Mikael E:

Berätta gärna för oss andra hur du löste problemet, istället för och länka till ett forum som kräver att man är medlem på för att läsa vad du länkar till. Alla är inte medlemmar på macworlds forum.

Där.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 23:19

När jag startade File Maker 6 första gången efter uppdateringen var det segstartat.
Men nu rullar det som vanligt.

Yes!!

Inte ofta MacFixit tar till katastrof i sina rubriker

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 23:38

Ooops!

Låga odds på en ny version?

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-13 02:58

När jag installerat den förra versionen av QT kunde jag inte längre se QT-filmer via Firefox på webben.
Och jag tänker tammefan inte betala för QT Pro en gång till. I alla fall inte innan alla problem med den här nya är utredda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-13 19:29

Undertexter? Subtitles? Är väl bara aktuellt när man tittar piratad film så det känns ju inte så akut och garanterat inte längst upp på Apples to-do lista.

Bevaka tråden