Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook slöstart

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MB har blivit skitseg på att starta upp osx när man sätter på datorn, den funkar felfritt när den väl startar. Jag finner detta mäkta irriterande så jag undrar om man kan fixa det på nåt sätt?

tack

Prova att resetta PRAM:

"Hold down the Command, Option, P and R keys. Wait until you hear the startup chime twice, then release the keys and allow normal startup to proceed."

Ursprungligen av Harri Habitat:

Prova att resetta PRAM:

"Hold down the Command, Option, P and R keys. Wait until you hear the startup chime twice, then release the keys and allow normal startup to proceed."

Ja! Det fungerade jättebra, tog ett litet tag innan jag förstod att Option-knappen var altknappen (Switcher) Det står ju faktiskt alt och inte option på den...

Tack för hjälpen

Sätt den i vila när du inte ska använda den, då blir uppstarten snabbare. Är bara onödigt och stänga av den hela tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 00:11
Ursprungligen av Mikael E:

Sätt den i vila när du inte ska använda den, då blir uppstarten snabbare. Är bara onödigt och stänga av den hela tiden.

Ledsen, men jag börjar bli *jefligt* trött på alla dessa kommentarer där någon säger att lösningen på uppstartsproblem är att sätta datorn i vila! Frågan gällde slöa uppstarter, inte viloläge! Har samma problem som trådskaparen, sätter datorn i vila större delen av tiden (nöjd?), men ibland måste man faktiskt starta om skrället och då tar det evigheter innan OS X har startat ordentligt.

Min macbook har blivit märkbart långsammare i starten efter senaste uppdateringen 10.4.10. Det som tar tid är från att jag trycker på startknappen till att den roterande ikonen dyker upp. Den står också märkbart längre och tuggar. När den blå listen väl kommit upp går allting som när datorn var ny.

Någon annan som har liknande problem efter uppdateringen, någon med lösning?

Macbook 2,0GHz 1,5GB RAM (inga särskilda program i autostart)

Först skulle jag testa och köra Applejack, läs gärna och förstå vad Single User Mode är före ni börjar, sen är det bara att köra ett automatiskt script i Applejack så kommer antagligen OS X kännas lite kvickare.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19596

1
Bevaka tråden