Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Papperskorgen töms direkt - hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en månadsgammal Mac Book Pro som uppför sig illa: Det går inte att lägga saker i papperskorgen! En skylt kommer upp "Objektet "XXX" kommer att tas bort omedelbart. Är du säker på att du vill fortsätta". Trycker jag Ja försvinner filen för gott, trycker jag Avbryt är jag tillbaka där jag startade. Detta händer oavsett om jag använder snabbkommandot Bulle+Backsteg eller om jag helt sonika drar filer till papperskorgen.

Vad fasen beror detta på? Någon som har en liknande erfarenhet?

mvh // Björn, som förmodligen har missat något elementärt

Det meddelandet kommer normalt bara upp om du försöker radera filer som ligger på en server.

Om det inte är en server du är inne på, har du möjligen installerat något program som kan tänkas ändrat systemets inställningar så att alla filer raderas bums? Typ Onyx eller liknande?

Jag hittade ett litet tillägg som jag stängde av, loggade ut och in, och vips fungerar allt som jag är van vid. Heder och tack ohennig för att du ledde in mig på rätt spår!

Ursprungligen av Björnbusen:

Jag hittade ett litet tillägg som jag stängde av

Skriv gärna ut vilket tillägg det är, så underlättar det vid framtida sökningar när någon annan får något liknande problem.

Jag har samma problem vill gärna veta vad för tillägg/orsak till att det blir så. jag försökt leta bland alla inställningar men inte hittat någonting som hjälper till just detta problem!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-11-20 07:08

Kan det vara Finder/Inställningar/Avancerat-Kryssa i "Varna innan papperskorgen töms"?

var inte det. utan fick dialog rutan att objektet "ditt object" kommer tas bort omedelbart.

Dock så löste jag det genom en reparera behörighet, och göra en diskreperation + en omstart. sen funka min papperskorg igen. plus att allt jag hade "raderat omdelbart" var i papperskorgen....måste hänt någoting när jag uppgradera till 10.5.1 :/ . Aja så löste jag mitt problem!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-11-20 07:49

Bra att det löste sig:D Undrar vad det var som hände? Tycker det verkar vara mycket strul med Leopard. Kommer själv inte uppgradera på länge. Är riktigt nöjd med min Tiger;)

1
Bevaka tråden