Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

behöver hjälp med blå skärm!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag fick precis brorsans gamla powerbook 1.25ghz och jag fick igång den och startade upp uppdateraren av mjukvaran. den avbröts efter att ha installerat macos uppdateringen och sen när jag startar om den så är skärmen helt blå..

1. den startar och plingar fint som vanligt
2. den laddar med äpplet och hjulet under äpplet
3. blir blå
4. macos-laddningsrutan blinkar till
5. blir blå men jag ser och kan röra musen

vad ska jag göra?
skulle vara tacksam ifall jag fick detta löst av någon expert

  • Medlem
  • 2007-07-10 21:21

Hmm.. kan vara lite olika fel, men jag personligen hade börjat med att försöka reparera filstrukturen. Du kan enklast göra de genom att boota från skivan som följde med datorn eller någon annan OS X install. Där kan du köra skivverktyg och se om de är något fel på strukturen. Glöm inte att reparera behörigheter på samma gång också.

Om det inte var fel på strukturen kan du kanske enklast köra arkiv installation av os x. Då förlorar du inga inställningar och ditt konto kommer också ligga kvar på datorn med alla filer.

Om skivverktyg visade att de var fel på filstrukturen och det gick att reparera rekommendera jag att du ändå kör blockscan på hårddisken för att se om inte disken är kass.

Hoppas detta hjälper.

Låter mjukvarurelaterat. Starta med OS-disken och reparera installationen?

EDIT: Oj, någon hann före!

och om jag inte ens kan boota från annan disk? försökt med installationsdisk men den vill inte boota därifrån heller

  • Medlem
  • 2007-07-11 09:25
Ursprungligen av rosdahl:

och om jag inte ens kan boota från annan disk? försökt med installationsdisk men den vill inte boota därifrån heller

Va händer när du försökte boota från installationsdisken?

1
Bevaka tråden