Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig med min backup, så är du snäll

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-10 15:42

Uppdatering:
Jag fick iden att jag skulle boota med engelskt språk istället för att kunna kopiera felmeddelandena och söka på engelska forum. Men av någon konstig anledning så verkar det fungera nu.

Gjorde exakt som förut!

Sålde min macbook pro för ett tag sedan i väntan på de nyare Santa Rosa macarna.

Innan jag sålde datorn tänkte jag att det kunde vara smart att göra en backup på datorn, så jag slipper sitta och istallera om alla program osv. så jag använde mig av Skivverktyg och gjorde en "Avbild" av hela Machintosh HD. Sedan la jag den på min externa hårddisk.
Så nu ligger en Backup_Mac_05_30.dmg på min externa firewire hd.

Jag tänkte ju att det skulle vara en enkel procedur, men så var dte tydligen inte. Iofs är jag en ganska ny Macanvändare och kan göra fel(mycket troligt att det är så).
Jag gjorde iallafall så att jag bootade på istallationsskivan, och öppnade skivverktyg från
cdn:n. Går in och partitionerar hårddisken 100gb/45gb. Klickar på den största partitionen och väljer återställ. Sen så tar jag min Backup_mac_05_30.dmg som källa och drar partition 1 till mål. Väljer sedan återställ. Men det funkar inte!

Har fått 2 olika felmeddelanden, det ena säger "device is busy" och den andra "operation is not supported by this device".

Jag fattar nada, någon som hjälpa en stackars vänersborgsbo?

Senast redigerat 2007-07-10 16:34

Troligen beror det på att den systemversion du hade på din gamla dator inte har vissa nödvändig systemkomponenter som krävs på den nya, och skivverktyget känner av detta.

Om du hade klonat över innehållet på den externa disken (med exempelvis SuperDuper) i stället för att göra en avbild så kunde du kört migrationsassistenten för att lyfta över användarkonto, inställningar och program.

1
Bevaka tråden