Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta krig med iTunes?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-07-10 07:41

Idag när jag installerade itunes 7.3 läste jag igenom hela licensavtalet. Där fanns bland annat följande lite småroliga formuleringar som vi alla har godkänt.
Attans att man inte får lov att driva kärnskraftverk med iTunes, synd... )

Apple-programmet är inte avsett för användning vid drift av kärnkraftsanläggningar, luftfartsnavigering, kommunikationssystem, flygledningssystem eller livsuppehållande maskiner, där fel och brister i Apple-programmet kan leda till dödsfall, personskador eller allvarliga skador på egendom eller miljö.

Du godkänner också att inte använda produkterna för verksamhet som förbjuds av gällande lagstiftning i USA, inklusive, men inte begränsat till, utveckling, utformning, tillverkning eller produktion av atomvapen, missiler eller kemiska eller biologiska vapen.

Rackarns. Jag som snart är färdig med min nya a-bomb

Annars vore det smutt att styra kärnklyvning via cover flow.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-07-10 11:17

Innebär detta att man begår ett lagbrott om man lyssnar på musik genom itunes när man bygger bomber? Attans... Då får man sluta lyssna på musik då...

En tragisk effekt av det amerikanska rättsväsendet..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-07-10 15:45

Men men.. om jag pausar iTunes så slutar ju subbasen som är inopererad i mitt bröst för att driva mitt hjärta att sluta och då dör jag ju?!

Dessutom gäller INTE "...Du godkänner också att inte använda produkterna för verksamhet som förbjuds av gällande lagstiftning i USA...".

Det här är Konungariket Sverige, vi skiter i amerikansk lagstiftning...
Svensk lagstiftnig gäller här. Sedan kan jänkarna skrika sig hesa om de vill.

Vilket egentligen betyder att man ALDRIG kan klicka på "Godkänns" i en installationsruta...

Aha. Då får jag alltså sluta bygga mina atomvapen i iTunes i fortsättningen.

Hur roligt som hällst, USA i ett nötskal

Men det är tydligen OK att lyssna på iTunes medan man dricker skållhett kaffe.
Då borde man kunna stämma för brännskador!

Det går ju inte på McDonalds längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-11 02:13

Jag tänkte låta iTunes köra bilen till Sälen i vinter. Hoppas att åtminstone det är ok.

Jag brukar blunda när sådana rutor poppar upp, och trycker lite vilt på allt tills de försvinner, och programmet installeras.

Undrar hur folk skulle reagera ifall någon domstol skulle ta ett EULA på allvar. Helt plötsligt skulle alla IT-departement behöva skicka licensdokumentet till chefen för att få det accepterat, denna skulle dö av diverse kramper från skrattanfallet, och hela IT-Sverige skulle kollapsa. En mörk ramtid...

Hmm... kanske därför dom tog tag i Saddam... hade inte han WMDs och en iMac?????

Den formuleringen är lite rolig. Den finns i alla Apples licensavtal.

1
Bevaka tråden