Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar kontakten med extern USB-disk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och försöker exportera video i Final Cut i ett projekt som jag jobbar med som ligger på en extern USB-disk (250 gb, Lacie). Den tickar på till 3% och sedan stannar knattrandet på disken och till slut dyker det snurrande färgglada hjulet och inget mer händer. Det slutar med att jag får stänga av och på disken för att kunna försöka igen.

Vad beror nu detta på? Minns att vid tidigare tillfällen så har jag kopierat över projekten till den interna disken och exporterat och då har allt flutit på bra. Kan datorn tappa kontakten med disken på något automatiskt sätt? Typ att den gör någon slags time-out.

All hjälp mottages varmt.

Om du pluggar in den i tangentbordet ska du kanske testa att koppla den direkt till datorn.

Heh. Ändrade lite i inställningarna i FCP och satte USB-disken som scratchdisk. Verkar funka finfint nu.

Ok, har en iBook så det hade ju inte funkat ändå, morgan. Ska komma ihåg det till framtiden dock.

Vet att det är fel att göra så här men jag försöker skapa en ny tråd men vet inte hur man gör. Hur gör man?

Ursprungligen av Ettertaggen:

Vet att det är fel att göra så här men jag försöker skapa en ny tråd men vet inte hur man gör. Hur gör man?

Klicka på knappen "Ny diskussion" som finns i varje forum (inte i själva trådarna).

1
Bevaka tråden