Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!!! Dödade min MBP TV:n?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-09 13:34

Hej, hej!

Jag har en 15" MBP C2D som jag kopplar ihop med min 32" Fujitsu Siemens LCD-TV ibland för att köra bildspel och spela med polarna för att få lite störe bildyta. Det brukar fungera klockrent, kör med DVI-kabel från MBP:n till TV:n.

So far so good.

Igår hade jag kopplat ihop macen och Tv:n eftersom en polare skulle komma över och vi skulle spela lite - i väntan på det körde jag lite musik i iTunes och körde visualisations på TV:n. Men innan spelandet skulle börja gick vi och handlade lite för att äta. Macen var på så länge och spelade musik i iTunes. När vi kom hem var TV:n svart. Men macen körde fortfarande visualisations på skärmen.

Det verkar som att Tv:n beslutat sig för att bara visa en svart bild.

Har testat att dra ut strömmen helt. vänta inna jag kopplar in den - testat med HDMI, Svart och DVI för att få fram en bild men icke. Ljudet kommer, så uppenbarligen är TV:n på och får in Discovery och så vidare (man ser att den lyser upp lite men bilden föblir svart). Kan tyvärr inte testa om det är kontrasten som är fel - eftersom alla menyer är On-Screen-Display och skärmen är - just det - svart.

Någon annan som varit med om detta? Kan det vara macen som ställt till det för TV:n? Eller är det bara ett elakt sammanträffande som gjort att min 8 månader gamla TV nu lagt av? Finns det något mer jag kan testa innan jag måste skruva ner den från väggen och ta taxin till butiken med den för garantiservice?

Hjääälp!

Jag tror att det är ett rent sammanträffande. Du har antagligen en trasig inverter för bakgrundsbelysningen, inte helt ovanligt. Kör den till butiken och låt dem fixa den.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-10 22:03

Du gissade rätt - trasig inverter. Nu är 32"aren inlämnad. Och framför mig ståtar nu en 40" Sony Bravia istället. Butiken gick med på att ge mig den i utbyte och mot ett litet tillägg.

Tyvärr inser jag nu att den inte har DVI ingång, bara VGA. Så jag får försöka hitta på något sätt att koppla ihop in MBP med den. Adaptern som följde med min MBP kanske? DVI-vga och så får jag skaffa en gammaldags VGA-kabel? Ska det fungera då?

1
Bevaka tråden