Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel på Macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-07 10:40

Fick förra vecka en vän till mig att övergå från pc till mac. Efter några dagar märkte han att han fått en död pixel. Kommer detta gå på garantin? Någon som har erfarenhet av liknande? / Johan

Är det bara en pixel kommer inte Apple göra ett skit, har en blå pixel mitt på skärmen och har bråkat hur mkt som helst med dem utan framgång.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-07 11:14
Ursprungligen av mmmikael:

Är det bara en pixel kommer inte Apple göra ett skit, har en blå pixel mitt på skärmen och har bråkat hur mkt som helst med dem utan framgång.

Hur många döda pixlar krävs det för att man ska kunna få det på pixelgaranti?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 01:30
Ursprungligen av mmmikael:

Är det bara en pixel kommer inte Apple göra ett skit, har en blå pixel mitt på skärmen och har bråkat hur mkt som helst med dem utan framgång.

Här har vi det fina med att köpa på distans. Även om det inte går på garantin kan du yrka på öppet köp och skicka tillbaka den. Sen är det bara att köpa ny. En kompis till mig gjorde så för ett par dagar sen.

Jag gissar på att en del tycker att det är fjantigt. Men alla fall jag varit med om har de datorer med döda pixlar från början lättare för att döda fler, så jag skulle inte tveka.

3-5 har jag för mig de sa... Tror det berodde lite på om de satt nära varandra också. Man kunde lämna in datorn för undersökning eftersom det kan finnas döda pixlar i anslutning som man inte uppfattar men om de inte hittade några fler döda pixlar åker man på undersökningsavgift ca 500 kr. Köper hellre en trisslott då.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-07 11:43

3-5? Ganska många. Med tanke på att killen använt den i högst 3 dagar kan man tycka att der är lite tråkigt =& Jajja tack så mycket för hjälpen. Går ner och köper triss för 500:- till honom.

Han bör ju prova att ringa Apple, kan ju ha tur. Men policy är att det måste vara flera döda pixlar, tyvärr.

Jag köpte en macbook hos Office. Den var det också en död pixel på. Men jag ringde ner till dem och sa som det var, och jag gick lämna tillbaks den. "Det är en ny dator, och den ska vi i perfekt skicka när du får den", var det enda de sa!
Mycket bra jobbat av Office i Karlstad!

1
Bevaka tråden