Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie IPConfigurator och Silverkeeper, funkar det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag funderar på att skaffa en nätverksdisk model mindre för att ha gemensam lagring av alla foton och annat i hemmanätverket.
LaCie har sina Ethernet disk mini som verkar vara intressanta. Syftet ska vara att alla 4 datorerna i nätverket ska ha denna nätverksdisk som startobjekt, (dvs. mappad disk).
Den här disken ska med andra ord alltid vara på. Funkar strömsparare etc. som t.ex. stannar disken efter ett tag om det inte är någon aktivitet?
Kan flera användare jobba mot disken samtidigt?

Erfarenhet hur detta funkar tas tacksamt emot.

Är ni alla på semester?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-09 20:32

Jag tycker att Lacie's nätverks hårddiskar fungerar dåligt under Mac OS X. Bla så klarar den inte långa filnamn under AFP. Bara en sådan sak.

Ursprungligen av acke:

Jag tycker att Lacie's nätverks hårddiskar fungerar dåligt under Mac OS X. Bla så klarar den inte långa filnamn under AFP. Bara en sådan sak.

Det låter inte så kul. Jag vill ju ha det så att alla kan vara mappade och att det ska funka som en vanlig extern hårddisk utan mankemang.
Finns det andra märken i samma budgetklass som är bättre?

iomega då?

Kollade nu på en sån här istället:
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1102498&node=849
Eftersom säkerhet för data är en prioritet är ju RAID 1 klart bättre än ingen backup alls.
Någon erfarehet av denna?

1
Bevaka tråden