Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför skickar 99mac bara rubrikerna i RSS?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla andra RSS-feedar jag prenemurerar på skickar med, allt från ett par rader av innehållet i aktuell artikel till hela artikeln, att läsa direkt i RSS-läsaren. 99mac-feeden skickar bara rubriken på inlägget å inget mer.
Är det avsiktligt gjort så? isåfall frågar jag mig (och den det vederbör) varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 00:21

Ställer mig bakom frågan...

Frågan har varit uppe många gånger tidigare, se t.ex. RSS på 99Mac ... hur funkar det?

Det vanligaste önskemålet är att man vill ha få nya inlägg snarare än bara nya trådar. Och så mer innehåll förstås. Jag vet inte varför RSS-stödet är så klent, men tidigare berodde det på att vBulletin helt enkelt inte hade bättre stöd. Men mycket har ju hänt sedan dess och det borde ha utvecklats lite bättre. Jag har dock inte googlat runt och kollat vad som finns inbyggt i vB och vad som finns att bygga ut med plugins.

Allting går givetvis att ordna och jag ser ju egentligen ingen anledning till varför inte innehållet i diskussionerna ocksåskulle kunna vara med i RSS-strömmen. Så vem vet, vi kanske lägger in funktionen inom en snar framtid.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-05 11:54

Behåll de feeds:en som de är, håller med dig Martin förstår inte varför hela diskussionen skall vara med i stömen. Det slutar med att man inte besöker web sidan 99mac utan bara kollar på strömmarna, o det är tråkigt.

Ursprungligen av kardan:

Behåll de feeds:en som de är, håller med dig Martin förstår inte varför hela diskussionen skall vara med i stömen. Det slutar med att man inte besöker web sidan 99mac utan bara kollar på strömmarna, o det är tråkigt.

Vem sa nåt om hela diskussionen. Jag nöjer mig så fint med ett par rader. Det är väl det som är poängen med rss-läsare, att man ska kunna göra ett urval i den fullständiga stormfloden av information som sköljer över en.

Folk har olika önskemål, bästa vore ju att erbjuda alla varianter.

Jag skulle gärna vilka kunna prenumerera på en enskild tråd och få alla inlägg i min RSS-läsare.

Andra har haft önskemål om ALLA inlägg för dagen i RSS.

Tja, kan lika gärna säga det här!

Om ni nu ändå kollar över RSS-stödet, kan ni göra så att man istället/också kan få nya inlägg i ens övervakade diskussioner som en RSS-ström?

Frågan är... händer det något på denna front? Jag ligger o läser RSS-strömmar varje kväll i min SE K800, och skulle vilja ha en betydligt mer utförlig RSS-ström från 99mac än vad som finns idag. Intresset från medlemmarna verkar det inte vara nått fel på direkt.

Finns det någon administratör som skulle kunna ta tag i att kolla på en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-25 23:33

anledningen är nog inte svårare än att dom inte vill att folk ska slippa undan att gå in på sidan, och därmed inte generera annonstrafik

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-11-29 10:07

Nja, RSS gör ju inte att man inte går in på sidan - man får ju bara en försmak av det intressanta och kan inte hålla sig borta från 99mac då Och på det sättet kan man ju hålla sig ajour även när man inte sitter vid en dator. Dessutom kan man ju inte skriva nya inlägg från RSS heller, så det är inget hot mot att besökare uteblir från sidan.

99mac fungerar dessutom ganska dåligt i min mobiltelefon (k800i) om jag använder den inbyggda browsern (och även Opera mini), man får scrolla ner så långt innan själva trådarna dyker upp... Fram med bättre RSS-stöd!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-11-29 13:22

Just nu är det Diggs Apple-avdelning och Macfeber som finns i min mobils RSS-läsare. Hade inte haft något emot att lägga till 99Mac där också ...

Äsch! nu saknar RSS-flödet brödtext igen.

Ursprungligen av David Slättne:

Äsch! nu saknar RSS-flödet brödtext igen.

eh... jo alltså RSS-feeden utesluter det innehållsliga.
Inte för att man vill tjata men nu verkar det inte bättre än att jag gör det.

Ursprungligen av David Slättne:

Äsch! nu saknar RSS-flödet brödtext igen.

Vilken feed talar vi om? Använder du den nya via Feedburner eller någon annan adress?

Ursprungligen av Björnström:

Vilken feed talar vi om? Använder du den nya via Feedburner eller någon annan adress?

Det var nog där skon klämde. För nu när jag slängde prenumerationen på 99.se och meckade ihop en ny så har jag med det innehållsliga igen. Tackar!

bump bump

  • Medlem
  • 2007-07-11 17:15

Misstänker att semesterfaktorn är rätt hög på fixar just nu.

1
Bevaka tråden