Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Core Duo + Samsung 1920x1080 = sant!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara berätta om min positiva överraskning att min MacBook Core Duo, 2,0 GHz, 2GB RAM, funkar hur bra som helst att koppla till min nya Samsung 40" Full-HD TV och spela upp 1920x1080 HD-trailers i full speed.
Köpte en DVI mini - DVI och en DVI - HDMI-kabel och pluggade in i en av HDMI-ingångarna i TV:n och det bara funkade direkt. Najs!

Nån som vet var man får tag i Blue-Ray eller HD-DVD-filmer? Säljs de i affärerna i Sverige än?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-06 11:10

CDON.com säljer Blu-ray filmer, bara för att nämna ett exempel.

Sök på Blu-ray i sökrutan där så kommer det fram ett utbud av 88 olika filmer.

Ursprungligen av boris91:

CDON.com säljer Blu-ray filmer, bara för att nämna ett exempel.

Sök på Blu-ray i sökrutan där så kommer det fram ett utbud av 88 olika filmer.

Ja, jag såg det sen, både Ginza och CDON. Får väl kanske ta o köpa en bluray eller hddvd-spelare o börja köpa lite filmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-06 11:42

En tanke du kanske redan vet... BR och HD-DVD kräver en spelare som klarar spela dessa filmer vilket inte MacBooken klarar av. Så du vet....

Ursprungligen av 20hz:

En tanke du kanske redan vet... BR och HD-DVD kräver en spelare som klarar spela dessa filmer vilket inte MacBooken klarar av. Så du vet....

Mm, ganska självklart att man måste ha en spelare för att spela upp filmerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 22:19
Ursprungligen av tobiwan:

Mm, ganska självklart att man måste ha en spelare för att spela upp filmerna.

Du pratade om att du var nöjd med att kopplat in din Macbook Pro till din LCD-TV och frågade om just dessa filmer så ville jag bara upplysa att det inte går utan just en spelare som du säger.

1
Bevaka tråden