Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjänst för köpa av utrymme på sida?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag undrar ifall det finns något enkelt sätt som jag kan använda på mitt webbhotell som låter besökare registrera sig och få en användare på servern, subdomän, begränsat utrymme och så vidare? Likt man registrerar ett vanligt webbhotell, alltså. Ex. Dreamhost, mac.se, One, Loopia, osv...

Funderar på att göra en liten enkel tjänst där jag ska erbjuda folk att registrera gratis (eller billiga) hemsidor, men det skulle vara jobbigt (för att inte tala om att det skulle verka oseriöst) att göra det manuellt.

En del webbhotell låter dig agera återförsäljare (reseller) vilket brukar kunna innebära att du kan göra något i stil med det du efterfrågar. Men om du vill ha lite mer kontroll kan det vara bättre att satsa på en egen server eller en virtuell privat server (VPS). Då kan du installera alla programvaror du behöver och kan kontrollera allt i minsta detalj.

Okej. Jag har inte sett något om det på Dreamhost, så jag antar att det inte finns där. Nåväl. Var inte så viktigt.

Tack iallafall.

1
Bevaka tråden