Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa generation iMacs i augusti?

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt Think Secret

http://www.thinksecret.com/news/0707imac.html

Saxat:

Apple's next iMac revision is currently tracking for release in August, sources say. The iMac, which will be based on similar internals as the recent MacBook Pro revision, will sport a brushed aluminum enclosure and will measure just two inches thick.

The elegant new enclosure will somewhat resemble the current white iMac but is said to feature a shorter space below the actual display, where most of the internals are housed.

Vet inte om det är några nyheter sen tidigare rykten

Några bilder på dessa nya macar??
Jag skall nog köpa en direkt när den kommer:)

//Svante

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-07 18:07

Finns inga bilder, och detta är samma rykte som tidigare i sommar. 3e gången utav samma rykte, bara senare datum hela tiden.

Jag skippade köpet utav MBP i förmån för en 24" imac, så hoppas den kommer ut så snart som möjligt.

Vi kan säkert vänta oss samma specs som MBP, fast med mer VRAM och kanske ett bättre kort BTO.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-07 18:15

Jag hoppas ryktet stämmer, och att det blir en konkurrenskraftig maskin och ingen gimpad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-07 18:22

Inget nytt under solen alltså, än.
Hoppas det finns stöd för Blu-Ray.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-07 18:31

JA frågan är hur länga man ska orka vänta
Har väntat nu flera månader på den nya iMacen . .

Jag har nu väntat sen i början av året.
Så varför inte vänta någon månad till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 22:17

Hur många gånger har vi inte hört detta? *gäsp*
Varför skulle de egentligen överge den vita plasten som så länge utmärkt Apples konsoment-linje?

Ursprungligen av vanilj:

Hur många gånger har vi inte hört detta? *gäsp*
Varför skulle de egentligen överge den vita plasten som så länge utmärkt Apples konsoment-linje?

Någon gång kommer det hända, så varför skulle det inte göras nu när dom endå gör om allt annat.

Även om det inte blir borstad metall, så hoppas jag att de gör den tunnare, med LED-skärm och smalare remsa under skärmen vilket jag tycker förstör hela imacen.

Sen vore det såklart nice med Santa Rosa och nytt grafikkort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-07 22:45

Apple kör ju nu med svart eller vit plast-finish och aluminium-finish. När nya iMacen kommer med alu-finish, finns det ju ingen stationär dator med vit plast-finish. Lite synd tycker jag.

Svart eller vit plast-finish har ju använts till de "billigare" modellerna medan alu-finishen har använts till de dyrare modellerna. Jag är både för och emot att ha det så.

Jag älskar borstad aluminium-finishen som finns på Mac Pro och MB Pro. Dock tycker jag även att den vita plast-finishen på iMacarna är grymt snygga! Hade tidigare den första versionen av Intel-iMacen.

Såg för ett tag sedan en bild på kommande iMacen med alu-finishen. Ovanlig design och ovant att se iMacen med alu-finish. Tyckte den inte var överdrivet snygg faktiskt. Men det är ju en smaksak.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-10 04:54
Ursprungligen av Reisan:

Såg för ett tag sedan en bild på kommande iMacen med alu-finishen. Ovanlig design och ovant att se iMacen med alu-finish. Tyckte den inte var överdrivet snygg faktiskt. Men det är ju en smaksak.

Det där är ju sidan på en Mac Pro som medelst Photoshop har idkat umgånge med en Cinema Display. Aldrig att Apple skulle släppa en sådan bastard.

(försöker förtränga FlowerPower-iMacen*)

Ursprungligen av vanilj:

Hur många gånger har vi inte hört detta? *gäsp*
Varför skulle de egentligen överge den vita plasten som så länge utmärkt Apples konsoment-linje?

Man ska inte gäspa bort alla rykten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-08 02:05

Rykten, tankar eller gissningar om prisbild?

De brukar ju öka prestandan och sänka priset en smula samtidigt.
Men det kanske bara är när de _inte_ uppdaterar formfaktor/utseende..
Jag vet inte om jag har råd med en uppgradering av maskin _och_ pris.. =o)

Jag hoppas att prisbilden kommer hamna runt det som är idag. En mindre summa skulle jag aldrig klaga över

Har svårt att se varför iMacen skulle komma i aluminiumutförande, det är för Pro-datorerna, inte konsumentdatorerna. Ju.

Är kan ju bli var.

Ja, jo, iofs.. Det tänkte jag inte på, men känns inte så troligt, om ni frågar mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-08 13:21

T o m iPod Shuffle har ju aluminiumhölje. Den är väl inte direkt en pro-produkt.

Det vore ju lite kul om iMac kunde beställas i samma färger som iPod Shuffle och iPod nano. Vad sägs om en rosa iMac med en rosa iPod?

Ursprungligen av Macus:

Det vore ju lite kul om iMac kunde beställas i samma färger som iPod Shuffle och iPod nano. Vad sägs om en rosa iMac med en rosa iPod?

Snacka om mardröm för alla butiker. Att försöka hålla rätt modell i lager är inte lätt som det är, om du sen ska kunna välja bland två eller tre grundkonfugurationer plus fem färger så kommer hälften av landets inköpare och butikschefer begå kollektivt självmord. Och efter ett par veckor med kunder som tidigare haft svårt att välja storlek, nu inte kan besluta sig för färgen, så följer en stor del av butikspersonalen efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-08 13:58

Mac mini och Apple tv har också aluminiuminslag. Vore snyggt om de matchade de utlovade nya cinema display:erna.

tycker vita plasten är det snyggaste nånsin inom dator-design så jag skulle önska att alla Apples datorer hade nån variant på det.

Jag tror inte att de kommer att hålla fast vid den för evigt

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-09 15:50

En annan idé vore ju om man bantade bort DVD-spelaren och gjorde iMac och Mac mini till en och samma produkt. Sen monterar man den på valfri bildskärm med VESA-fäste.

DVD-spelaren kan man placera i en extern enhet. Perfekt för t ex skolor där man inte alltid vill ha brännaren framme. Även nätdelen hamnar externt som på mini.

Jag gjorde en enkel skiss för att illustrera hur jag har tänkt:

  • Oregistrerad
  • 2007-07-10 04:57
Ursprungligen av Macus:

En annan idé vore ju om man bantade bort DVD-spelaren och gjorde iMac och Mac mini till en och samma produkt. Sen monterar man den på valfri bildskärm med VESA-fäste.

DVD-spelaren kan man placera i en extern enhet. Perfekt för t ex skolor där man inte alltid vill ha brännaren framme. Även nätdelen hamnar externt som på mini.

Jag gjorde en enkel skiss för att illustrera hur jag har tänkt:

Nej, det skulle vara ett stort misstag. Poängen med iMacen är ju att allt finns i samma hölje. Att däremot sälja en skol-iMac utan inbyggd optisk läsare vore en annan sak.

ingen dum ide jag har tänkt på det länge

Ursprungligen av Macus:

En annan idé vore ju om man bantade bort DVD-spelaren och gjorde iMac och Mac mini till en och samma produkt. Sen monterar man den på valfri bildskärm med VESA-fäste.

DVD-spelaren kan man placera i en extern enhet. Perfekt för t ex skolor där man inte alltid vill ha brännaren framme. Även nätdelen hamnar externt som på mini.

Jag gjorde en enkel skiss för att illustrera hur jag har tänkt:

Hej

Det är det som fattas i alla hem en bra multimedia dator lite som går att dölja

jag tror alla idag har en stor lcd skärm i vardagsrummet (alla fal dom som har råd)

det skulla betyda att dator göms bakom lcd skärmen och den används som upphägning

om apple eller (jag tar fram en lcd fäste som passar den dator och dom flesta skärmar så skule vi blir rika på kuppen

men appel får inte snåla med grafikkort (HD upplösningen) hd rpm 10k och inte med kontakter för inkoppling av

ljud video in ut

den ska ha

digital tv satelit motagare
fw 800
bt 2,0 trådlös N eller mera
nätverk 10/100/1000 och mera

jag vet inte om detta är en imac men den vill jag ha

bästa vore kanske är en kub som ser ut som next burken som steve jobb hadde tagit fram för länge sedan
skulle bli en häftg PC-dator gärna att den modelen får namnet next mac
sen vill jag att appel tar tillbaka laserskrivare serien som i next serien displaypostscript för skärm och skrivare / scanner

altså mindra problem med drivers till skrivare och sådant
man får Väll drömma

mvh.

Senast redigerat 2007-07-10 11:30

designmässigt har jag fullt förtroende för 

faktum är ju att nu har MBP nyare teknik - santarosa, 4GB ram etc så det kommer säkert nu snart. och anledningen att det drar ut på tiden borde eg. bara betyda att det faktiskt kommer en ny "iteration" desingmässigt. annars hade dom ju bara kunnat byta ut komponenter ju.

i väntans tider

denna ser lovande ut...

varför ta fram ny design på keyboard om inte datorn också får ny design...eller varför ta fram ny design på dator om inte också keyboard får ny design

http://www.macrumors.com/2007/07/09/new-apple-keyboard-coming-with-imac-refresh/

the plot thickens...ser ut som om vi kommer få se en redesign snart

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 21:32

Tangentbordet är verkligen i behov av en uppdatering.

AppleInsider säger sig ha lite info om nya iMacen. Den ska få ett nytt tangentbord bland annat, se separat tråd, och komma i slutet av den här månaden eller början av nästa.

AppleInsider: Next-gen iMacs to bundle new Apple keyboard

Bevaka tråden