Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express prissänkt - på väg bytas ut?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-06 11:14

Har efter dryga 2 år drabbats av det välkända "min Airport Express är plötsligt död"-problemet. Älskade Airtunes så jag är trots detta alltför sugen på att köpa en ny för att kunna motstå. För visst finns det väl inte motsvarande funktion i andra routers? Eller?

I vilket fall ser jag att de har sänkt priset på AE till 895 kr i dagarna. Hur ska man tolka detta? Är det någon som hört några rykten om att den kommer bytas ut? Det ultimata för mig vore en AE med Airtunes men också ett gäng LAN-portar så man inte behöver ha en ytterligare router för att koppla in resten av grejerna.

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-06 19:28

Jag har inte sett att den har gått ned i pris på sistone. Vad jag förstår så har den legat ganska stabilt en längre tid. Själv har jag gått och suktat på en ytterligare just för att den pluggar så snyggt direkt i vägguttaget.

Har du någon länk eller så till någon prissite som fört statistik?

har också för mig att priset sänkts, logiskt sett borde det ju vara dags för en uppgradering för att få N standarden i det trådlösa så man slipper ha en gammal B-G Express som segar ner...

När dom spikar standarden officiellt kommer säkert en ny AE

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-07-06 22:14

priset sänktes för flera månader sedan så jag tror det dröjer ännu ett tag

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-07-06 22:33

Ja, och n-standarden är ju långt från spikad. Vilket också de befintliga, och ruskigt buggiga, produkterna vittnar om.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-07 10:34

Det står "nytt pris" i svenska Apple Store, så det var därför jag trodde att priset sänkts nyligen. Vet att den kostade 1195 kr tidigare och nu kostar den 895 kr. Kollade prisjakt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=81205

och det verkar som att priset sänktes för ett halvår sedan. Inte mycket som talar för någon ny produkt jättesnart alltså.

1
Bevaka tråden