Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallera Itunes?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag har beslutat att få mer ordning på mappar och filer i mitt musikbibliotek har jag beslutat för att ominstallera itunes. Min fråga är: När jag avinstallerar programmet försvinner väl BARA programmet? Inte tunesmappen med all tonkonst?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-06 14:46

Varför ska du ominstallera programmet? Det räcker ju med att hålla det uppdaterat. För att få mer ordning är det ju bara att välja lägg till mapp och markera iTunes music-mappen. Givet att du har valt att programmet ska ordna biblioteket.

Ursprungligen av PF:

Varför ska du ominstallera programmet? Det räcker ju med att hålla det uppdaterat. För att få mer ordning är det ju bara att välja lägg till mapp och markera iTunes music-mappen. Givet att du har valt att programmet ska ordna biblioteket.

Jo fast nu hör det även till saken att jag har varit dum nog att radera bort mapparna manuellt i tunesmappen. Alltså inte i programmet. Då itunes startar är det då filer som den självfallet då inte hittar eftersom jag tog bort dessa. Tänkte då att det kunde vara en anledning till att börja om från scratch. Då det gäller en stor mängd musik ca 190 GB skulle det vara skönt att få det riktigt ordnat efter alltför mycket petande från min sida.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-06 21:45

Att ta bort och lägga tillbaka programmet gör ju ingenting. Databasen finns i ~/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml

Om du byter namn på ~/Music/iTunes sen startar iTunes så bör det upptäcka att det inte finns något bibliotek och skapa ett blankt. Då får du helt enkelt lägga till all din musik manuellt till iTunes igen.

Och peta sen aldrig mer i iTuneskatalogen!¡

1
Bevaka tråden