Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

500 000 iPhones sålda i helgen?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt ett analysföretag, som övervakat försäljningen av iPhone, har det sålts runt 500 000 enheter den första helgen.

http://www.gadgettastic.com/2007/07/01/500000-iphones-sold-this-weekend/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-02 20:42

Stämmer det så lär deras önskan gå i uppfyllelse?
Var det 13 miljoner enheter dom ville sälja innan oktober nästa år?

Än så länge har jag inte läst något dåligt om luren så jag misstänker att bra recentioner och det muntliga kommer spridas som en löpeld!
Väntar med spänning på Europa realeasen!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-03 00:39
Ursprungligen av Kenneth M:

Stämmer det så lär deras önskan gå i uppfyllelse?
Var det 13 miljoner enheter dom ville sälja innan oktober nästa år?

Än så länge har jag inte läst något dåligt om luren så jag misstänker att bra recentioner och det muntliga kommer spridas som en löpeld!
Väntar med spänning på Europa realeasen!

Apple ville sälja 10 miljoner mobiltelefoner vilket skulle ge 1% av marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 22:19

Finns dom som tom säger att det kan vara upp till 700 000st sålda iPhones,, hur som helst så verkar det slå alla rekord.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601010&sid=aMTvWelJok1w&refer=news

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 01:04

Samtidigt som Apple ofta lägger ribban lågt så de ska kunna skryta om vilka rekord de har slagit. 10 miljoner på ett år verkar rimligt men jag tror på minst 20 miljoner och bra mycket mer så fort de gör en mindre, billigare variant och får ut den i resten av världen.

Ser med nöje fram emot att citera mig själv om ett år!

Ursprungligen av acke:

och bra mycket mer så fort de gör en mindre, billigare variant och får ut den i resten av världen!

Det där tror jag på. Vi kommer se en billig och "enkel" iPhone. Folk kommer säga att den är värdelös eftersom den saknar enormt många funktioner som alla andra telefoner har (men ingen människa använder). Det är inte en telefon som kan spela musik. Det är en iPod som man kan ringa med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-06 15:43
Ursprungligen av acke:

Samtidigt som Apple ofta lägger ribban lågt så de ska kunna skryta om vilka rekord de har slagit. 10 miljoner på ett år verkar rimligt men jag tror på minst 20 miljoner och bra mycket mer så fort de gör en mindre, billigare variant och får ut den i resten av världen.

Ser med nöje fram emot att citera mig själv om ett år!

Då ska vi komma ihåg att Nokia säljer en miljon om dagen. Runt räknat.

Ursprungligen av lobStar:

Då ska vi komma ihåg att Nokia säljer en miljon om dagen. Runt räknat.

Då ska vi också komma ihåg att Nokia har väldigt många olika modeller som riktar sig till olika målgrupper och dessutom har ett par års erfarenhet av mobilindustrin.

Apple har en modell.

Ursprungligen av lobStar:

Då ska vi komma ihåg att Nokia säljer en miljon om dagen. Runt räknat.

Nokia har också 35% + av marknaden o en herrans massa modeller för att kunna behålla o blidga dessa marknads andelar. Skulle apple sälja 10 miljoner enheter av en modell på knappa 1,5 år är det att anse som bra för en newbie.. Men jag anar att det kommer att bli tufft för de andra spelarna på marknaden om apple får en flygande start. Att microsoft nu ryktas köpa Blackberry som ju också gör telefoner.. gör ju inte det lättare för de som inte har ett eget operativ system. Detta kommer nog att leda till födelsen av open source inom telefoni världen.. Att välja mellan apple osx mobil och windows mobil 6 det sätter symbian i en rejäl knipa. Återigen är i så fall apple den enda spelaren på marknaden som gör hårdvara och operativ under samma tak. Ett giganstiskt stort steg att ta för de andra spelarna därför tror jag de kommer att satsa på "linux" för mobiler. Det borde gynna osx..
oj vad jag svamlar påO:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-03 05:55

Vad som är viktigt isf är ju en global lansering snabbt.

Yes!!

Någon annan har säkert redan tänkt tanken. Imorgon är det den 4:e Juli, USA's nationaldag. Då firar man ihop med sina nära och kära. Tänk då att alla dessa X00.000 st iPhones garanterat kommer visas upp på släktträffar och kompisgrillningar. Dessutom gott om tid att lära sig alla flashiga saker om telefonen. Releasedatumet för iPhone kan väl inte ha kommit lämpligare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 23:52
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Någon annan har säkert redan tänkt tanken. Imorgon är det den 4:e Juli, USA's nationaldag. Då firar man ihop med sina nära och kära. Tänk då att alla dessa X00.000 st iPhones garanterat kommer visas upp på släktträffar och kompisgrillningar. Dessutom gott om tid att lära sig alla flashiga saker om telefonen. Releasedatumet för iPhone kan väl inte ha kommit lämpligare?

Smart, inte tänk på det. Ser grillande amerikanare i huvudet stå vid grillen och visa upp den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-03 23:20

Makes sense.. att jag inte tänkte på det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 23:58

Undrar hur många som har sålts i morgon, en vecka efter? Jag tror på fler än en miljon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-06 00:25

Tydligen så har 1 miljon aktiveringar redan skett enligt ATT
http://www.waitingforiphone.com/2007/07/05/att-activates-over-1-million-iphones/

Hur många kommer att säljas i Sverige när den väl släpps här? Dom flesta Apple fanboys samt ett gäng till köper. Tror inte på enorma mängder i Sverige.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-06 11:41

Ingen trodde väl på alldeles enorma mängder i USA heller, men jag tror inte att den nuvarande succén kunde framkallas av ett gäng fanboys.. alla vill verkligen ha iPhone just nu, och det gäller väl ungefär alla som har råd med en.

iPhone är slutsåld i USA.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.114353

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-06 13:48

Man har fått nya leveranser idag.. MacWorld-nyheten är lite gammal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-06 16:29

Precis, ge Apple ett år så har iPhone fått barn. En liten söt iPhone mini.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-16 23:27

Lite OT. Eftersom iPhone har en inbyggd engelsk ordbok och behöver en för varje språk undrar om de kommer att lägga in fler språk i Dictionary? Ok, long-shot men om de köper in ordböcker till de olika språken så vore det så enkelt att lägga in dem i just Dictionary.
Säkert en licensfråga som omöjliggör detta men visst vore det fruktansvärt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 11:53

Vet man hur det går för iPhone försäljningen nu när den värsta hysterin lagt sig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 19:30

Inte förrän Apple postat sin nästa kvartalsrapport.

Att Linux borde ta sig till mobilerna är mer än svammel, det är en bra prognos.

1
Bevaka tråden