Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Sundsvall - med iPhone!

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tid:
Torsdag 9/8-2007 kl 18.00.

Plats:
ST huset, Trädgårdsgatan, bakom stadshuset och på andra sidan parken.
Vi ses där 17.50.
Det är extremt viktigt att komma i tid eftersom när vi väl gått in låses ytterdörren och ingen kan komma efter. 060/197204 kan ni nå mig på den kvällen.

Program:
18.00 börjar genomgången i STs mediecenter.
Efter det är klart blir det en tävling.
Den grupp som vinner den får först klämma på iPhone.
De som förlorar får prata med varandra och klämma på en iMac 24".

Vilka kommer?
Mattias Hedman
Gustaf Lindqvist
Stefan Sidén (Sidde)
Jonatan Staaf (ztaafen)
Thomas Svedin (VaCUm)
Hans Nicolin (Cogito ergo Mac)

Fyll på under.

Sist vi träffades, i samband med jubileet, snackade vi lite löst om att träffas och grilla. Hur vore det om vi gjorde verklighet av de planerna? Det må ha varit bra att vara hos mig när vi åt tårta men e-som jag saknar såväl balkong som någon riktig plats att ställa en grill så bör vi nog ha en bättre plats för detta. Ett alternativ till att träffas hos någon är att vi samlar ihop oss vid Sidsjön eller rent av på Norra Berget. Om någon sedan har ett Kubb-spel tillhanda så är det ju än roligare.

Såja, nu är bollen i rullning. Skjut från höften friends...:cool:

*pang*
Kubb-deluxe spel har jag. Det tar jag gärna med mig måste få sin årliga avdammning.
Vart vi ska vara vet jag inte men någon sådan plats som Norra borde funka.

Jag är med. Skoj att någon annan tar initiativet någon gång!
Så du får hålla i det Cem.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

*pang*
Kubb-deluxe spel har jag. Det tar jag gärna med mig måste få sin årliga avdammning.
Vart vi ska vara vet jag inte men någon sådan plats som Norra borde funka.

Det finns en grillplats dels mittemot vandrarhemmet (vid dansbanan) och dels en borta vid den jättelika klätterskvadern.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag är med. Skoj att någon annan tar initiativet någon gång!
Så du får hålla i det Cem.

Eek! Ska göra mitt bästa. Jag lovar ingen chili eller mexbuffé denna gång

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-30 20:42

Jag kommer flytta in vid sidsjön, på ekstigen för att vara exakt den 1a augusti. Så grillning där blir perfekt i augusti.

Innan dess vet jag inte när jag kan dyka upp. På onsdag ska jag till Sundsvall en sväng, men annars är min sommar mest sommar i Härnösand.

Hmm, väldigt lite aktivitet här. Kan det vara så att alla andra grillsugna Macare i Sundsvall är bortresta??? Nåja, vi får väl hoppas att det blir lite mer liv i luckan de närmaste veckorna så att vi åtminstone kan boka in en dag eller två i augusti så att vi kan välkomna in Sidde i Sundsvallskretsen...

För att vara ärlig - som det brukar vara när en tråd startas för träffar i Sundsvall.
Nej nej jag är inte bitter bara realist.
Bara förvånande att inte Gustaf dykt upp i tråden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-05 21:54

Jag hade gärna varit med, om det inte var så att jag nu för tiden bor i Göteborg :/

Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att vara ärlig - som det brukar vara när en tråd startas för träffar i Sundsvall.
Nej nej jag är inte bitter bara realist.
Bara förvånande att inte Gustaf dykt upp i tråden.

Så klart jag dyker upp i tråden.

Vore verkligen inte fel med en grillkväll... och kanske en pilsner?

Får återkomma när jag kan osv.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-05 22:39

Tid och plats?

Om det är i augusti, är jag gärna med om jag får. Jag bor där då.

Nu börjar det hända lite. Hm Tid och plats...

Själv vill jag gärna undvika vecka 28, jag är helt enkelt inte hemma under mitten av veckan. Kanske enklare att fråga vem som kan när...

Jag är ledig från mitt vanliga jobb som söndagsbud på tidningen de två sista söndagarna i juli och har inte bokat in något men funderar på en tur åtminstone till huvudstaden nån av helgerna.

Jag tycker vi siktar in oss på augusti när semestrar och sådant är över och Sidde kan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-06 11:14

Alla dagar i Augusti utom 10-12e är fria för mig tror jag. Då är jag på bröllop söderöver. Damens syster...

Låter som vi kan få ihop något riktigt trevligt i augusti.

Men vart ska vi vara?

Sidde sa något om någon grillplats vid honom, CeM hade plats förslag han också. Det där är ett praktiskt problem det löser sig.
Ska vi försöka få med oss några nya 99are också?
Och i så fall hur?

18-19 Aug är jag ensam hemma (utan frun ska jag säga men med sonen) så kniper det kan vi vara på vår uteplats.
Då finns det wlan också med världens jobbigaste lösenord.

Kanske. Kanske. Får se om ni lyckas dra med mig. Ja.

Börjar skolan den 27, så jag vet inte riktigt när jag åker tillbaka till Sundsvall, men det löser sig nog. Ja.

Sidsjön är närmare för mig om det blir i stan, blir det på Alnö så vore det bäst om det inte var en lördag e-som jag jobbar som tidningsbud på söndagar. Jag cyklar gärna ut till ön men att cykla tillbaks/åka tillbaks samma kväll för att jobba är inget jag eftersträvar.

Gott att diskussionen håller sig levande.
Vi får se när det närmar sig var det blir!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-14 14:38

Om ni alla tar er upp till Österforse utanför Långsele kan vi grilla här närmsta veckan
Jag befinner mig här och ni kan tälta, fiska och göra vad ni vill

Långsele, det är inte så himla långt från Näsåker där jag befinner mig just nu.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-16 16:27

Jag har förhoppningsvis köpt en Mac när grillningen ska äga rum, så jag kommer gärna så länge de inte är på helgen den 9-12:e augusti, för då är jag bortrest. Jag är inte helt nybörjare på Mac men det finns säkert saker jag kommer behöva fråga om och få hjälp med.

Ursprungligen av Niklas_:

Jag har förhoppningsvis köpt en Mac när grillningen ska äga rum, så jag kommer gärna så länge de inte är på helgen den 9-12:e augusti, för då är jag bortrest. Jag är inte helt nybörjare på Mac men det finns säkert saker jag kommer behöva fråga om och få hjälp med.

Det fixar vi Niklas.

Jag har fått ett 90% löfte om att jag kan ha med mig en iPhone till denna träff.
Enda kravet är att det kommer många.

Då uppstår en del problem.
Var ska vi vara? Vem känner beväpnade vakter?
Ska vi göra det tillsammans med Apple butiken?
Specialinbjudan i deras lokaler?

Kom med idéer!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har fått ett 90% löfte om att jag kan ha med mig en iPhone till denna träff.
Enda kravet är att det kommer många.

Då uppstår en del problem.
Var ska vi vara? Vem känner beväpnade vakter?
Ska vi göra det tillsammans med Apple butiken?
Specialinbjudan i deras lokaler?

Kom med idéer!

Hm grillfest på Postero's tak - ingen dum idé kanske. Tja jag har då inget emot en specialinbjudan och en kväll att fritt få pilla på Appleprylar. Kanske ska vi dela upp det så att vi har en vanlig grillkväll (innan det blir kallt tack) kanske uppe på Sidsjön där Sidde flyttar in med Kubb-spel och en iPhone-kväll i Postero's lokaler med mingel och drink . Kanske skulle man ta den senare träffen i samband med Leopardsläppet i oktober, eller är det för sent?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hm grillfest på Postero's tak - ingen dum idé kanske. Tja jag har då inget emot en specialinbjudan och en kväll att fritt få pilla på Appleprylar. Kanske ska vi dela upp det så att vi har en vanlig grillkväll (innan det blir kallt tack) kanske uppe på Sidsjön där Sidde flyttar in med Kubb-spel och en iPhone-kväll i Postero's lokaler med mingel och drink . Kanske skulle man ta den senare träffen i samband med Leopardsläppet i oktober, eller är det för sent?

Vi har lite saker på gång här... märker jag. Kul!

Cogito ergo Mac: Blir nog lite sent för en grillfest med iPhone inräknat. Så vi kommer nog ha en träff då också iom Leopard.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har fått ett 90% löfte om att jag kan ha med mig en iPhone till denna träff.
Enda kravet är att det kommer många.

Jag är lätt på, bara det inte är då jag är i Stockholm (datum ej bestämt än). Vill inte missa möjligheten att pilla på en iPhone.

Att ha det tillsammans med Postero skulle säkert kunna bli kul. Var nästan inflyttad där i höstas då jag inte hade någon dator längre, iom. flytten till Sundsvall. Hängde där nästan varje dag efter skolan.

Augusti närmar sig iaf men när vi ska ha en grillfest beror väl nu lite på när Sidde flyttar in, var det nu är.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-25 11:12

Jag flyttar in nästa onsdag på ekstigen 3, var upp och kollade, shysst grönområde var där, vet inte om det finns bra grillställen där dock. Men det löser sig. Dock så är det en väldigt liten lägenhet som jag och flickan flyttar in i. Så vi kan inte vara hos mig om vädret blir kasst. Vi kommer fylla varenda centimeter med möbler...

Men jag tar med mig gott humör och om det behövs kan jag nog få med mig en 2-3 brudar i 20-26års åldern

Ursprungligen av Sidde:

Jag flyttar in nästa onsdag på ekstigen 3, var upp och kollade, shysst grönområde var där, vet inte om det finns bra grillställen där dock. Men det löser sig. Dock så är det en väldigt liten lägenhet som jag och flickan flyttar in i. Så vi kan inte vara hos mig om vädret blir kasst. Vi kommer fylla varenda centimeter med möbler...

Men jag tar med mig gott humör och om det behövs kan jag nog få med mig en 2-3 brudar i 20-26års åldern

Tredje/fjärde funkar för mig, å andra sidan vilket datum gör inte det då man inte har något jobb :/. Kollade på kartan, det finns mycket grönområden kring Ekstigen så någonstans borde vi ju kunna vara utan att behöva hugga upp en dunge i skogen och leka skogsbrand. Det finns ju rastplatser utmed sjön också, fast då kan det vara lite knepigt att spela kubb...om vi inte ska köra med undervattensregler förstås ;). Brudar känns som ett välkommet tillskott, har inte varit så tätt mellan dem de senaste träffarna...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-25 11:16

Fredagen den 3 eller Lördagen den 4e kanske är bra? Om värdet tillåter. Damen sa att hon kan baka kakor/paj om folk är sugna på att komma.

Bevaka tråden