Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote - högupplösta bilder av ikoner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-07-05 14:42

Hola,

Jag sitter och jobbar med en presentation av Apples programvara (speciellt Safari & Mail) och undrar om någon på forumet vet hur jag kan få "stora" ikoner. Kan man gå in i programmen, kopiera en fil och "dra upp den" i illustrator eller photoshop? Jag skulle behöva större versioner än vad maxstorleken blir på bildskärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 15:03

Symbolerna är bara 128*128 pixlar. Du kan få ut denna storlek av symbolerna till ett annat program genom att öppna symbolen i en symbolredigerare (tex Icon Machine), kopiera symbolen och sedan klistra in i Keynote. Förstorar du dem mer, blir det naturligtvis suddigt.

Om du har tur kanske det finns mer högupplösta versioner på http://www.apple.com/pr/ . Titta även runt på andra delar av Apples sida, t.ex. på Mac OS X-sidan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-05 16:36

Det fanns någon tjomme som hade gjort jättestora ikoner för just detta ändåmål. Dom lade han ut på nätet och jag plockade hem dom. Man fick dom i form av en bakgrund med ikonen i ena hörnet. Nu kommer jag inte ihåg om dessa ligger kvar på någon filserver hemma hos mig, men jag kan leta. Annars får någon annan dra sig till minnes var någonstans detta fanns på nätet och tipsa.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-05 22:04

Nej, jag hittade inget hemma dessvärre. Så man får väl ge sig ut och leta...

  • Oregistrerad
  • 2007-07-06 12:56

Tack för alla tipsen!

1
Bevaka tråden