Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Windows XP?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-05 08:55

Jag vill installera Windows XP på min Macbook Pro men har ingen ledig licens. Kan man fortfarande köpa XP uti i handeln?

- Bosse

Det finns 10.000 nätbutiker att söka på

  • Medlem
  • 2007-07-05 09:12
Ursprungligen av J Littke:

Det finns 10.000 nätbutiker att söka på

Du har så rätt...

Jag antar att man klarar sig med Home Edition? Sedan finns det väl både OEM- och fullversioner.

Om jag fattat rätt får man bara använda OEM på en "ny dator". Borde väl gälla för min Macbook Pro? Den har ju aldrig kört Windows förut

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-05 09:17

Exv Parallells Desktop kräver Win XP med Service Pack 2.

  • Medlem
  • 2007-07-05 09:20
Ursprungligen av Le:

Exv Parallells Desktop kräver Win XP med Service Pack 2.

Home eller Professional? Jag antar att det är bäst att sejfa genom att köra engelsk version?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-07-05 11:45

Home duger gott, funkar bra eftersom det installeras med FAT32 (vill jag minnas), vilket gör att OS X kan föra över filer till din WIndows partition. Svenska går också bra, varför skulle det inte?

Jag förutsätter att alla XP man köper idag är patchade med SP2.

  • Medlem
  • 2007-07-05 12:05
Ursprungligen av Jeppe_E:

Home duger gott, funkar bra eftersom det installeras med FAT32 (vill jag minnas), vilket gör att OS X kan föra över filer till din WIndows partition. Svenska går också bra, varför skulle det inte?

Jag förutsätter att alla XP man köper idag är patchade med SP2.

Jag tänkte att Parallells eller Vmware möjligen kunde strula med en svensk version. DLL-träsket och så...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-07-05 13:37

DLL-filer är väl generiska.

1
Bevaka tråden