Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Western Digital till Macbook!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-04 14:36

Hej!

Jag använder en Macbook med intelcore duo2, tillsammans med en Western Digital Usb2.0 320Gb hårddisk.

Problem lite här och var, bland annat långa buffringspauser i iTunes när jag spelar upp ljud från den samt ibland löjligt långa väntetider för att bara browsa mappar i tex Reason.

Kan problemet ligga i formateringen? Har inte formaterat den till något annat filsystem.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-04 19:06

Jag vet inte om de ska vara så, låter lite skummt men de skulle kanske kunna vara så att disken kör på fat32. Min egna erfarenhet från externa usb diskar har varit att dom e snäppet slöare på att svara men jag har inte haft någon nyare extern disk på ett bra tag.

Du kan starta disk utility (skivverktyg) o kolla vad den använder för format på filsystemet, om den formateras till hfs (mac filsystem) så kommer den inte att funka i windows, inte mig veterligen iaf men de kanske du inte är intresserad av ändå?!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-04 19:44

Du behöver bara visa info för att få reda på vilket format som disken använder.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-04 19:54

Så kan man oxo göra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-04 22:15

Jo, det är FAT32 eftersom den funkat på Windows också.

Funderar på att formatera om och se om problemet kvarstår, någon som har erfarenhet av det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-16 23:21

Kan det inte bara vara så enkelt att disken gått i vila och det tar tid för den att börja snurra? Men det borde du ju märkt på att väntetiden sammanfaller med ljudet från disken.

1
Bevaka tråden