Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabel-a vid papperskorgen borta

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-07-03 13:57

Jag har av misstag råkat dra bort snabel-a:et nere vid papperskorgen som ser ut som en sprial ja ni förstår vad jag menar frågan är nu hur jag får tillbaka den för jag vill ha den där & inte behöva installera om.

Snabel:a-symbolen som finns brevid papperskorgen är bara en länk till www.apple.com/se/macosx/, i alla fall när jag testade nu på en nyinstallerad 10.4.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-07-03 14:17
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Snabel:a-symbolen som finns brevid papperskorgen är bara en länk till www.apple.com/se/macosx/, i alla fall när jag testade nu på en nyinstallerad 10.4.

Vet det men vill ändå ha tillbaka ikonen/länken som ett snabel-a

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-04 09:18
Ursprungligen av Snoppy:

Vet det men vill ändå ha tillbaka ikonen/länken som ett snabel-a

Aha! Jag tror jag förstår problemet. Dra länken från browsen DIREKT ner till dockan. Den får inte mellanlanda på skrivbordet först för då blir det en annan ful icon och när du lägger den i dockan så blir det en genväg till filen på skrivbordet istället. Slänger du den filen så slutar genvägen i dockan fungera. Så dra URLen direkt till dockan så är det fixat sen. Så kan du göra med alla länkar naturligtvis och inte bara till Apples hemsida.

Du kan lägga den eller vilken webadress som helst i dockan. Bara dra adressen från Safari ner till dockan (jämte papperskorgen måste det vara)

Ursprungligen av Snoppy:

Jag har av misstag råkat dra bort snabel-a:et nere vid papperskorgen som ser ut som en sprial ja ni förstår vad jag menar frågan är nu hur jag får tillbaka den för jag vill ha den där & inte behöva installera om.

http://www.askdavetaylor.com/restore_dock_spring_icon_url_shortcut_mac.html

Mvh,

Då kan du göra som johan föreslår.

Du kan till och med klicka och hålla in musknappen på min länk ovanför och dra ner den brevid papperskorgen så blir det som du önskar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-03 16:04

Av rent intresse, varför vill du ha den där? Att ta bort den är det första jag gör, även när jag sätter upp konton åt andra.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-03 16:13
Ursprungligen av lobStar:

Av rent intresse, varför vill du ha den där? Att ta bort den är det första jag gör, även när jag sätter upp konton åt andra.

Agree

Japp, det första jag tar bort också. Det är ju bara en webblänk...?

Tyvärr så fungerar det bara i Safari, vilket är lite synd.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-07-04 14:04
Ursprungligen av ztaafen:

Tyvärr så fungerar det bara i Safari, vilket är lite synd.

Svar ja... om du tar från adressfältet. Men om du drar en länk från själva sidan istället så funkar det. Skumt.

Ursprungligen av Spooky:

Svar ja... om du tar från adressfältet. Men om du drar en länk från själva sidan istället så funkar det. Skumt.

Det där hade jag inte någon aning om, det var faktiskt lite skumt. Ja.

1
Bevaka tråden