Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort tangent?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-03 16:16

Hejsan,

Efter dryga sex månader med min härliga MBP tänkte jag ta tag i en liten detalj som stör mig, nämligen mellanslagstangenten. Den har från första dagen envisats om att gnissla. Ingen stor sak tänkte jag då och visst kan jag leva med det men det är lite frustrerande ibland att höra oljudet.

Frågan är bara hur tusan jag ska få bort den. Vilket håll är det bäst att slita från? Jag har försökt en del men inte riktigt vågat ta i tillräckligt mycket. Det är trots allt inte vilken dator som helst utan min lagom stora älskling.

Garanti

Hej!

Du har väl garanti?

Låt en verkstad göra jobbet. Det är annars risk att du förlorar all garanti på datorn.

//tm

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-04 22:07

Två orsaker.

Dels känner jag inte det minsta för att lämna ifrån mig datorn, dels misstänker jag att min garanti ärförbrukar iom att jag öppnade upp locket och bytte färg på äpplet.

Är väl bara att byta tillbaka färg på äpplet?
Får man fråga vilken färg/vilket motiv du bytte till, och ifall det finns bild nånstans?:D

Enda sättet jag kan komma på som du borde kunna ta loss tangenterna hyffsat smärtfritt är väl att böja ett gem lite grann, så att det ser ut som en krok typ, och sen sätta in under space mellan c och v, n och m, och två på den andra sidan. Fast nu gissar jag bara, men så skulle jag göra iaf.
Bara haka fast dem och dra rakt upp, det borde funka väl?

1
Bevaka tråden