Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertering av färgsidor till svartvit i Acrobat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-03 17:20

Hej hej

när jag får in vissa jobb som jag ska trycka här på jobbet så händer det att vissa sidor i kundens pdf är i färg men ska vara i sv. för att jag ska slippa skriva ut jobbet i flera omgångar så brukar jag använda mej av att "Convert color" under tools - > print production då ser åtminstone sidan ut som den är sv men sen likförbannat när man skriver ut sidan så syns ingen färg men skrivaren har registrerat sidan som en 4 färgs bild och vi måste betala för att skrivaren har skrivit ut en färg bild i stället för en svartvit sida. priset skiljer sej ganska mycket mellan svartvit och färg så det är hemskt onödigt att detta händer.

så det jag skulle villja ha är att definiera när jag skriver ut att sida 1,4,7 och 10 ska vara i färg resten i svart vit eller att man på nått sätt kan konvertera alla andra sidor till svartvit så inte skrivaren registrerar färgsidor somigentligen är svartvita.

antingen att detta sker direkt i acrobat eller något annat program som kan hantera pdf:er

förstår någon hur jag menar?

//exa

Det gör du enklast med Enfocus PitStop Professiona där du kan redigera pdf filer, du kan även ladda ner Action List till Pitstop där finns det ett fint script som omvandlar en färg sida till svartvit. hoppas att dett hjälper dig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-04 11:39

Hej Benjamin

tack för ditt svar, tyvärr vi inte råd att betala drygt 7000 för det programet chefen är lite svår flörtad men vi skulle ju garanterat spara in pengarna på de sidor vi skulle spara på färgsidor.

du har inte något mer tips?

/

tyvärr har jag inga mer tips.. försök få chefen att förstå hur fort du skulle ha sparat in pengarna så kan det lösa sig..

1
Bevaka tråden