Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac till PC WLAN?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej...

Jag och min nyinköpta macbook kommer inte in på "Personal" wlan nätverk som är uppsatt från två helt olika routrar och platser..
Det gäller två stycken PC-nätverk,
Med rätt lösen, så kommer jag ändå inte in...

Är det något på nätverket eller macen jag måste ställa in?...

Är tacksam för tips, då jag är trött på att surfa på öppna nätverk i mitt barndomshem och hos tjejen...

/Lasse

Har inga svar dessvärre, men samma problem tror jag. Försökte använda min ibook g4 för att sätta upp ett nätverk med en router som svärmor fått över. Tänkte även plugga in en pc med ethernetkabel (den har inget trådlöst nätverkskort).

Jag trodde problemet var att routern på nåt sätt var låst till telia, men det kanske var nåt annat som blev fel.

Har aldrig sysslat med nätverk innan, och med ett tjog helt obekanta begrepp och fält och lösenord och inställningar gav jag upp.

Antar att det är svårt att ge några svar utan mer specifika frågor..?

/micke

Ursprungligen av mikael-jo:

Har aldrig sysslat med nätverk innan, och med ett tjog helt obekanta begrepp och fält och lösenord och inställningar gav jag upp.

Antar att det är svårt att ge några svar utan mer specifika frågor..?

Routern har nog en "Reset"-knapp, så att den återställs till fabriksinställningarna. Sen kan du själv göra de inställningar du vill ha. Ofta har routern en inställnings-"wizard" som hjälper dig att göra de grundläggande inställningarna.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-07-05 11:52

Har du samma WPA val på routern som i macen?

Jag kör ett nätverk med en Netgear Draft-n router med 2 Windowsmaskiner och 2 Maccar. Använder WPA PSK2 och har inga problem att ansluta. Kolla så att nycklen är i rätt format/längd.

Ursprungligen av lars-hansson:

Är det något på nätverket eller macen jag måste ställa in?...

Kanske är nätverket/routern låst till att bara släppa in vissa datorer/nätverksadresser.

Hej.. Nu fungerar det på det ena stället iaf..

Jag satte WPA Personal och ett "säkert" lösenord....
Tack för hjälpen alla..
/Lasse

1
Bevaka tråden