Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.0.4 ute nu

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-03 02:52

Adium 1.0.4 ute nu

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-03 07:07

Hmm... om du läser datumet i bilden som du bifogat så nämns den 20:e maj... det var då jag uppdaterade till 1.0.4 i alla fall.

Samma här - blev lite förvånad över tråden

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-03 17:08

Så kan det vara...
Men, jag sökte före postningen och hittade ingen tråd om detta.
Kan ju vara till hjälp för någon.

Yes!!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-03 18:19

Synd att dom inte fixat peer2peer filskickningen ännu. Annars skulle jag kört Adium men deet blir fortfarande aMSN tills dess.
Tråkigt på annars bra klient.

Citat:

MSN file transfers in the protocol supported by libpurple go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libpurple.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-03 20:36
Ursprungligen av Tjarven:

Synd att dom inte fixat peer2peer filskickningen ännu. Annars skulle jag kört Adium men deet blir fortfarande aMSN tills dess.
Tråkigt på annars bra klient.

Tyvärr verkar det inte hända så mycket heller på den fronten. Det står rätt still här:
http://developer.pidgin.im/query?status=new&status=assigned&status=reopened&component=libpurple&milestone=Merge+MSNP14+Branch&order=priority

Men det är ju inte så många problem kvar. Undrar om det beror på att det är få fel, eller att det är så mycket att dom inte orkar rapportera alla? Men jag tänkte se om jag kan få lite tid över i nästa vecka för att kanske kunna få ihop ett (experimentellt) Adium med MSNP14. Förhoppningsvis har de inte gjort några ändringar i libpurples API.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-03 21:17
Ursprungligen av lobStar:

Tyvärr verkar det inte hända så mycket heller på den fronten. Det står rätt still här:
http://developer.pidgin.im/query?status=new&status=assigned&status=reopened&component=libpurple&milestone=Merge+MSNP14+Branch&order=priority

Men det är ju inte så många problem kvar. Undrar om det beror på att det är få fel, eller att det är så mycket att dom inte orkar rapportera alla? Men jag tänkte se om jag kan få lite tid över i nästa vecka för att kanske kunna få ihop ett (experimentellt) Adium med MSNP14. Förhoppningsvis har de inte gjort några ändringar i libpurples API.

Vore jäkligt nice kan väl inte vara så svårt att skicka data ip till ip istället för genom MS skitserver.
aMSN är bra och där fungerar det ip till ip men aMSN är lite seg på sina sätt och vis, samtidigt en drös med vettiga funktioner.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-07-04 08:53
Ursprungligen av Tjarven:

Vore jäkligt nice kan väl inte vara så svårt att skicka data ip till ip istället för genom MS skitserver

Utan att vara programmerare har jag ändå lärt mig att 'kan väl inte vara så svårt' är en närmast förbjuden replik i såna här sammanhang

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-04 09:02
Ursprungligen av JonesH:

Utan att vara programmerare har jag ändå lärt mig att 'kan väl inte vara så svårt' är en närmast förbjuden replik i såna här sammanhang

Som programmerare kan jag instämma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-04 12:35
Ursprungligen av Tjarven:

Vore jäkligt nice kan väl inte vara så svårt att skicka data ip till ip istället för genom MS skitserver.

Problemet är väl att man måste göra det på det sätt som MS bestämmt.

Eller, det egentliga problemet är att direkta filöverföringar hör till en viss version av protokollet. För att få det måste hela den versionen användas. Det går inte att bara skicka så när man har anslutit med en äldre version. Och det är inte filöverföringen som är svår, utan andra delar av MSNP14, som det heter. Det är som jag förstått det i varje fall.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-04 09:19

Tydligen är det väldigt svårt för Adium teamet. Trots allt är det en av topp klienterna idag många andvänder så kan inte förstå varför bara.
Jag som många andra som är van att skicka filer får då välja aMSN till Alvaro's fördel.
Menar vem vill vänta över 5min ibland för att skicka en låt eller en fil? Man blir ju så frustrerad i dessa hastighets beroende dagar.

Verkar som det flesta utveckling av mjukvara till Mac tar sån evighet det är ingen rush eller intresse finns, sitta med outvecklad programvara, fattigt med funktioner eller en sämre release candidate i månadsvis.
Gäller för det mesta köpe program också har ja märkt.

EDIT* Va fasen säger jag? Fick mig tänka på Windows där det släpps uppdateringar stup i kvarten till program som kärnan. Inte mycket annat man hinner med, ville vara i toppen där hela tiden.
Tar tillbaks lite om evigheten

1
Bevaka tråden