Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes internetgränssnitt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-25 12:32

Har fixat ett radioprogram så jag kan lyssna på min musik hemma på jobbet utan problem men nu skulle jag även vilja styra den från jobbet, gärna med hjälp av något internetgränssnitt till iTunes.

Finns det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 15:25

Jag använder itunes och rendezvousproxy i kombination med en ssh-tunnel. Då får jag upp min itunesbibliotek till vänster i itunes som om det var en maskin på det lokala nätet (en kollega el dyl.).

Det funkar finfint!

Hicke: Tack för tipset. Jag har länge använt ssh-tunnel från jobbdatorn till hemmadatorn, och nu har jag lyckats med det du tipsade om. Riktigt nice!!

  • Medlem
  • 2007-07-05 12:59

Vad är en ssh-tunnel och hur handskas man med den? Kan man gå förbi proxyservrar och brandväggar med en slik?

Baron: Ja man går förbi proxyservrar. Nu blir det lite OT här men.. du behöver bitvise SSHD på "server"-datorn. och sen programmet tunnlier på klienten. sen behöver man öppna portar o leka lite. jag är ingen "hacker", men har fått lite hjälp att starta upp det, o sen har jag listat ut hur det funkar. o sen behöver du programmet som hicke nämner ovan.

  • Medlem
  • 2007-07-05 22:23

Usch. Jag får vänta på att Apple kommer med en lösning... Tack!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-07-05 22:25

Ha Ha Ha!!! Så känner jag också:)

haha.. ja ni får väl vänta då.
jag använder min shh-tunnling för att remota min dator hemma. så itunes-streamingen är bara ett plus i kanten

Du skulle inte kunna förklara lite närmre hur du gör samt med länkar osv för de som vill prova på det du lyckats med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-06 14:10

MyTunesRSS kanske kan vara något?

1
Bevaka tråden