Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brandvägg av/på?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-03 14:17

Tja, hur gör ni med era brandväggar (tigers egna alltså)? Av eller på? Jag sitter oftast hemma bakom min router, men det är klart ibland så kanske man sitter på ett kafe och vill surfa. Slå på eller inte?

Hur ser ert användande av brandväggen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 14:50

På, oavsett var jag är, då jag inte ser några skäl att stänga av den. Jag kör dock även Little Snitch för övervakning av program som vill få kontakt mot Internet samt Flying Buttress för bättre kontroll av vad brandväggen blockar och inte.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-07-03 15:26

Av.
Har aldrig varit på i någon av mina Mac:ar. Har aldrig haft ett antivirusprogram heller de senaste 10 åren (prova det ni med Windows om ni vågar.....).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 17:04

Alltid på, och dessutom bakom en extern brandvägg. Paranoiavarning, kanske... men det betyder inte att de inte är ute efter mig...

  • Medlem
  • 2007-07-03 17:39

På. Den stjäl typ ingen kraft överhuvudtaget så det finns ingen anledning att inte ha den på.

Alltid av. Jag är less på att felsöka fler saker än jag måste när det av något skäl inte kan upprättas nätverksanslutningar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-07-04 09:08

Alltid av. Har inte så mycket att dölja.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-04 12:40

Av bakom hårdvarubrandvägg, absolut på på bärbara som flänger omkring.

1
Bevaka tråden