Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook får multitouch? (men bara på trackpaden?)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-01 20:24

MacBooks to Feature iPhone's Multi-Touch?
Posted by CmdrTaco on Sunday July 01, @05:50PM
from the don't-touch-me-there dept.

Gadgets Lover writes "According to CrunchGear's 'trusted source' that the upcoming MacBooks which are expected to be released around October will support the iPhone's multi-touch technology built into their touchpads. The feature will be built into the touchpads, allowing you to navigate through your notebook's files, applications, etc. the same way you can on the iPhone. (Yes, I know you can already scroll with them, that's nothing new. I'm talking about all the other finger gestures that can be done on the iPhone's screen) On June 20th, CrunchGear reported, "The upcoming MacBooks will be about half the thickness of current models (which would be quite the feat) and they'll be made from new plastics/materials"."

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=07/07/01/1232250&threshold=0

Det här är väl mer ett rykte än en nyhet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-01 22:29

Fast det är väl desto mera intressant för det

Tänkte snarare på att det hörde mer hemma under Aktuella rykten än under Nyhetstips Mac...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-02 01:02

Jag vet. Tell that to an admin dude

Tycker faktsikt det vore riktigt häftigt med en bit av iPhones "funktioner" i framtida hårdvara från Apple som datorer, och nu när även Fndern kommer att fungera lite som iTunes och Coverflow lär ju ännu fler byta till Mac.. smart marketingstrategi som vanligt.

Jag funderade just på om iPhone-scrollen (vad jag menar med detta är att man kan dra med fingret och så fortsätter scrollningen även efter att fingret lämnat skärmen/touchpaden - dvs man kan 'skjutsa iväg' scrollen... fan vad det var svårt att förklara i ord då!) kommer till OS X Leopard. Jag vet inte om det är helt bra men det ser läckert ut och jag skulle kunna tänka mig att det vore användbart (förhoppningsvis med konfigurerbar negativ acceleration efter att fingret 'släppt').

Tråd flyttad till "Aktuella rykten".

1
Bevaka tråden