Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shortcut för "re-takes" i LE

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är säkert busenkelt, men jag hittar det inte. Vet inte riktigt vad det heter heller så...
Detta gäller när jag spelar in och sedan vill ta om... Då måste jag först trycka "Stopp" sedan klicka på "timelinen" och kör Rec. Det måste väl gå att få start-markören att hoppa tillbaks där jag började spela in efter Stopp, så jag bara kan trycka Rec och köra? Som i Cubase...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-02 20:33

Du ska in ha det som kallas "timeline insertion follwow playback" aktiverat... så om du stoppar så går den tillbaka dit du körde ifrån förra gången, om du inte har klickat i rutan med timelineinsert... under preferences eller options så funkar det så. Bästa är att aktivera knappen a...z och sen bara tycka stop sen z sen rec (F12) ingen, snabbt som tusan!!

Tack för svaret! Jag förstår vad du menar, men jag hittar det inte. "Timeline insertion follows playback" är väl i Pro Tools? Får leta vidare vad motsvarande heter i Logic Express! (Märkte att jag var lite otydlig och skrev "LE" i rubriken, men inlägget var ju i "Logic"-forumet så... )

Tja, ibland kanske man borde få sig en hurring eller en leksak hos tandläkaren, hur man nu vill se det... Det verkar som att det är så lätt (som Mac är), att man bara klickar på "Rec" igen, så hoppar den tillbaks till ursprungspositionen! Stop och Rec resulterade i att den börjar spela in från närmsta takt. Då var det ur världen!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-03 09:06

Okej, jag är skev, trodde det var protools det handlade om... sorry...

1
Bevaka tråden