Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krypterad skivavbild öppnas utan lösenord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-02 19:17

Jag gjorde en skivavbil via skivverktyg och lösenordsskyddade den. Sen mountade jag den och skrev in lösenordet men nu kan man mounta den utan att skriva in lösenordet. Så jag antar att nångint har varit ibockat som inte ska vara det.

Kan man lösa detta på något sätt? Har varit inne i "Nyckelringar" o kikat men förstår inte så mycket av det där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 21:36

Ja, du kan ta bort den i Nyckelhanteraren. Bara att söka åt raden med skivavbildens namn i Lösenord -> Program och ta bort den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-04 18:38

Hmm jag har nog gjort ett större misstag här.

Hittade ingen ta bort knapp för enskilda nycklar eller program så jag råkade nog radera alla mina lösenord och nu när jag skriver in t.ex. i Mail och MSN så sparas inte mitt lösenord igen... Även om jag bockar i att den ska spara lösenordet.

Edit: Jag testade nu att skapa en Ny Nyckelring, då blev jag ombedd att skriva in mitt användarlösenord gjorde detta och sen testade jag att starta mail o välja spara lösenord och det verkade som det funkade för nu ligger det i listan i nyckelhanteraren igen under "nyckelringar" som "inloggning"

1
Bevaka tråden