Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warcraft 3 (DOTA) via Hamachi

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-27 22:30

Tja!

Det är nämligen så att jag och en poolare ska börja lira lite warcraft3 (dota) över nätet. Vi kan se varandra i hamachi, vi är båda online och connected osv men vi kan inte se varandra inne i warcraft 3 när någon utav oss hostar "local area game". Vi har inte kommit längre än så

någon som vet vad vi kan göra för att få det att funka via Hamachi? eller om ni har någa andra förslag för att få det att funka är jag tacksam.

Tack på förhand

Warcraft 3 kanske inte funkar över VPN?

Har ni provat spela över Battle.net?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-01 23:15
Ursprungligen av William WM:

Warcraft 3 kanske inte funkar över VPN?

Har ni provat spela över Battle.net?

det funkar via VPN, testat med PC<->PC via hamachi så jag tycker det borde funka med mac<->mac oxå , inte sant

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-07-02 14:57

Well, det skall fungera utan problem. Jag och två kompisar fick WC3 att fungera utmärkt genom Hamachi. Vårt nätverk såg ut på detta vis: PC > Mac > Mac.

Varför VPN överhuvudet taget?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-02 16:28

Alltså om man kör VPN vet ju själva datorn inte det, den tror väl att det är ett "Vanligt" LAN. Så om man kör PVN eller LAN borde inte vara ngn skillnad.

Anledningen till varför köra via VPN är att Warcraft III inte stöder att man spelar direkt mot en IP-adress över Internet. Spelande över Internet kräver att man lirar på Battle.net, Blizzard vill ha det så.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-03 15:50

Japp stämmer bra det, därför är det lättare att bara köra via LAN, Istället för ute på nätet.

Ursprungligen av Trino:

Japp stämmer bra det, därför är det lättare att bara köra via LAN, Istället för ute på nätet.

Fast jag tror att trådskaparen vill köra över VPN då han och hans kompis antagligen befinner sig på olika platser.

Har ni löst det crayzee?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 20:54
Ursprungligen av doGG:

Well, det skall fungera utan problem. Jag och två kompisar fick WC3 att fungera utmärkt genom Hamachi. Vårt nätverk såg ut på detta vis: PC > Mac > Mac.

skönt och höra att det funkar åtminstonde=) Okej vilken hamachi körde ni ? den via terminalen eller hamachix (GUI) ? config? Vi har testat att ha PC som VPN server och creatat game på den och sedan connectat via macarna till PC (VPN) servern men vi hittar inget hostat game inne i WC3 Har även testat att ha någon utav macarna som VPN server men det funker inte heller n

Ursprungligen av William WM:

Har ni löst det crayzee?

nope, det vill inte funka helt enkelt , har du några trix liggandes i bakfickan kanske?

Nä, inga trix. Finns det inga supportsidor/forum för Hamachi?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-07 21:21

Fortfarande, vad är det för fel på B.net?

Ursprungligen av Tsumeta:

Fortfarande, vad är det för fel på B.net?

Ja, har jag lite svårt att förstå också?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-07 23:57

man måste ha en riktig kopia av spelet för att köpa på B.net:D Och tror inte alla har det.

Kostar typ 150:- på Åhlens nu för tiden (kanske tom 99:-) så, varför strula med en massa speciallösningar i ett flertal timmar?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-07-08 00:44
Ursprungligen av batmannen:

Kostar typ 150:- på Åhlens nu för tiden (kanske tom 99:-) så, varför strula med en massa speciallösningar i ett flertal timmar?

Bara för att det jävlarimej ska fungera? Den envise lille tekniknörden i oss kräver det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-08 14:49

Herregud, jag kan förstå att folk kanske inte alltid vill betala 649:- för senaste konsolspelen, men 99:- (som WCIII kostar nästan överallt idag) får ni faktiskt tametusan betala för ett så kungligt spel!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-08 19:50

har inga problem som helst att gå att köpa det men har inte haft tid osv sedan när tekninken finns och det GÅR att göra det så varför inte det är som att WC3 är mitt liv direkt

1
Bevaka tråden