Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik-bibblan är helt förstörd!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har precis köppt en ny Dator.

Jag importerade mitt gammla bibliotek och allt verkade fungera prima...
Men sen upptäckte jag att jag hade glömmt att bocka bort Keep iTunes Music Folder organized...
Så nu har alla mina album hamnat i massa jäkla mappar... Filer har flyttats och massa annat trams...

Kan jag på nått sätt få tillbaka det jag hade förut? Jag vill inte direkt gå in o kopiera filer från 1000 mappar...

Hoppas ni förstår...

tack

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-07-01 16:36

Jag tror du ska kunna göra så här:

  • Kryssa i "Ordna mappen iTunes Music" om du inte redan gjort det.

  • UndermenynAvancerat, finns "Samla ihop bibliotek" som du ska kunna köra.

(Har ingen engelsk iTunes, men antar att du hittar ändå.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-01 18:11

Nej han menar tvärtom. Hur får man bort iTunes automatiska ordning och återställer sin egen?

Jag tror nog inte det går tyvärr. Det enda jag kommer på är att man skulle kunna använda sig av sökningar och smarta mappar för att samla ihop alla filer på ett enklare sätt, utan att behöva öppna varje mapp för sig. Men man måste nog organisera om allt manuellt tyvärr.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-07-01 20:09

Ouch! Läste för snabbt, helt enkelt! :"> Eh... ja, det vete tusan om det går på nåt smidigt sätt. Jag tvivlar på att iTunes håller reda på var filerna [U]ursprungligen[U] låg.

Gaaah, det var icke så bra! Hmmm!

Tack för svaren iaf!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-01 22:09

Tycker det verkar som du är en gammal Windows andvändare?
iTunes organiserar din musik och oftast finns det ingen anledning att pilla runt i findern.
ID taggar, sortering, radering mm sköter man direkt från iTunes mycket smidigt.
Tar dock ett tag innan man vänjer sig med dessa funktioner, samma gäller iPhoto tycker jag.

1
Bevaka tråden