Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytt namn - hur göra med Gmail?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis bytt efternamn, och måste då byta mailadress. Har sedan tidigare ett Google-konto med Gmail och en massa annat, men de vägrar låta mig byta en annan mail-adress.

Så, enklast är kanske att radera mitt första Google-konto för ochflytta över allt till det nya. Detta funkar med t.ex. bokmärken och Google Reader, som har utmärkta export funktioner. Men hur får jag ut alla mina mail från Gmail och sen tillbaks i det nya Gmail?

Vet inte om detta kan vara ett steg på vägen kanske: http://www.zoliblog.com/blog/_archives/2007/3/28/2840555.html

Grejt! Mail Fetcher i Gmail räckte, hämtar alla gamla mail till mitt nya konto, suveränt. Tyvärr finns inget filter i Gmail som kan markera alla inkomna från det kontot som lästa, men det funkar ändå... Gjort så de hoppar över inkorgen och arkiveras direkt åtminstone.

ÄH, funkade inte alls, eftersom Mail laddade ner alla dessa mail, som jag redan har. Fan... Nåväl, skitsamma, har ju allt på hårddisken, så jag får nöja mig med det helt enkelt. Att det inte kan finnas ett filter som markerar vissa inkomna som lästa, att det kan vara så svårt....

Ursprungligen av Leftrustle:

ÄH, funkade inte alls, eftersom Mail laddade ner alla dessa mail, som jag redan har. Fan... Nåväl, skitsamma, har ju allt på hårddisken, så jag får nöja mig med det helt enkelt. Att det inte kan finnas ett filter som markerar vissa inkomna som lästa, att det kan vara så svårt....

Slå av POP på ditt Gmail-konto och aktivera det på nytt. Då kan du välja att ladda ner alla brev igen eller endast de som inkommit efter aktiveringen.

Ursprungligen av Christofer:

Slå av POP på ditt Gmail-konto och aktivera det på nytt. Då kan du välja att ladda ner alla brev igen eller endast de som inkommit efter aktiveringen.

Jupp, kom på det också.

Detta löste sig riktigt bra, men det var några megabyte att ladda över så det verkar ta ett tag...

1
Bevaka tråden