Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte bränna spellistor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Hoppas att panelen kan hjälpa mig med följande problem...

När jag skall bränna en spellista får jag följande fel: Hittade inte skrivbrännare eller programvara...
Jag har testat att ominstallera iTunes och jag har testat detta http://www.99.se/itunes/206536-br-nn-problem.html?highlight=br%E4nna

Jag har Roxio creator samt Nero 7 installerat på burken som är en ny HP med Vista 32b

Om jag väljer att exportera ut filerna så fungerar det att bränna i t.ex. Nero, men jag vill gärna göra det från iTunes
Har Googlat och sökt men inte hittat något...

Ödmjukast
Sten

Log från diagnostiktest:
Microsoft Windows Vista Home Edition (Build 6000)
HP-Pavilion RT573AA-UUW t3730.sc
iTunes 7.2.0.35
CD Driver 2.0.6.1
CD Driver DLL 2.0.6.2
LowerFilters: PxHelp20 (2.0.0.0),
UpperFilters: GEARAspiWDM (2.0.6.1),

Aktuell användare är en administratör.

Videovisningsinformation:

NVIDIA, NVIDIA GeForce 7500 LE

Information om ansluten enhet:

DiskDrive, ST332082 0AS SCSI Disk Device, Bus Number 0, Target Id 0, LUN 0
DiskDrive, Generic- Compact Flash USB Device
DiskDrive, Generic- MS/MS-Pro USB Device
DiskDrive, Generic- SD/MMC USB Device
DiskDrive, Generic- SM/xD-Picture USB Device
DiskDrive, SanDisk U3 Cruzer Micro USB Device
CDROM, HL-DT-ST DVDRRW GSA-H30L SCSI CdRom Device, Bus Number 0, Target Id 1, LUN 0

Fel under sökning efter CD/DVD-enheter, fel 2510.
Virtuella enheter kan ibland orsaka störningar när iTunes läser och skriver CD-skivor. Om det här är en virtuell enhet och du har problem med andra enheter, kan du försöka avinstallera det virtuella CD-programmet.

E: CD- eller DVD-enhet som inte stöds.
Virtuella enheter kan ibland orsaka störningar när iTunes läser och skriver CD-skivor. Om det här är en virtuell enhet och du har problem med andra enheter, kan du försöka avinstallera det virtuella CD-programmet.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-30 10:05

Det kan kanske vara nåt med iTunes/Vista... Testa att lägga på iTunes 7.3, den släpptes ju i dagarna.

Tack för tipset, men efter uppdateringen, ingen skillnad...
Har även uppdaterat de drivrutiner som finns till cd/dvd-brännaren. Känns som jag gjort allt i min makt?
Men jag verkar samtidigt vara tämligen ensam om problemet, har googlat på det exakta felmeddelandet (Hittade inte skrivbrännare eller programvara...) och noll träffar

Har iTunes eget brännarprogram, eller nyttjar den de som finns installerade på datorn?

Ödmjukast!

jag igen...
Hittade lösningen och nämner den om någon annan skulle få problemet.
Det visade sig vara något vajsing när man hade Daemon Tools installerat, men... en fix finns att hämta här http://forum.duplexsecure.com/showthread.php?t=274 som löser problemet.

Nästa surdeg som det nog inte går att göra något åt...
Fick ny bil förra veckan där stereon kan köra mp3-skivor. Glad i hågen skulle jag nu bränna en riktigt go samling bilmusik när jag får felet: iTunes store musik kan inte brännas i mp3-format! Just snyggt att man inte får göra vad man vill med saker man betalt för
Lösningen att bränna vanlig för att sen konvertera osv. orkar jag inte... får väl fortsätta vara sur istället.

sten, checka detta:
http://www.hymn-project.org/jhymndoc/

edit: typiskt, stödjer bara gamla versioner. måste finnas något liknande dock.

Finns tydligen något som heter myFairTunes för PC, men det är ju för PC det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-07-01 10:58

Tack för infon, stenofsweden, du är nog inte ensam om att köra DT, så det kan nog vara fler som stöter på detta så småningom!

tack så mycket!

Tackar så mycket för denna hjälp. var själv utsatt. inte nu längre tack vare denna tråd.

1
Bevaka tråden